banner
אלירן אלול // צילום: מיכל מסינג
אלירן אלול // צילום: מיכל מסינג

"ידע הוא כוח"

דרישות כיבוי אש ופיקוד העורף למתן טופס 4 גדלו משמעותית במרוצת העשור האחרון ולעיתים קבלנים ויזמים מוצאים עצמם חסרי אונים במרוץ נגד הזמן. מנכ"ל חברת א.א שירותי מיגון ומפוחים, אלירן אלול מציג פתרונות: "הצלחנו לייצר תהליך נקי נכון ומקצועי שמלווה את הפרויקט וחושף כשלים בתוך התהליך ולא בסיומו"

אלירן אלול // צילום: מיכל מסינג

לא מעט יזמים וקבלנים עומדים חוסרי אונים מול הדרישות מול כיבוי אש ופיקוד העורף. דווקא בעיתוי קריטי – כאשר רוכשי הדירות ממתינים למסירות, קבלת טופס 4 הופכת למשוכה מורכבת מאין כמוה. בריאיון ל"מגדילים" מסביר אלירן אלול מנכ"ל א.א שירותי מיגון ומפוחים כיצד החברה שלו מסייעת לקידום התהליכים ועד כמה חשובה מעורבותם של אנשי מקצוע. אלול מגיע עם ניסיון עשיר של 25 שנים בענף הבניין, ניסיון שבא לידי ביטוי בחברה אותה הוא מנהל בשבע השנים האחרונות: "החברה למעשה נולדה מהדרישה של פיקוד העורף למערכות סינון בשנת 2010. מאז החברה הגדילה והרחיבה את סל השירותים שלה בהתאם לדרישות הלקוחות התחלנו בנושא הכשרת מרחבים מוגנים ולאחר מכן הכנת תוכניות בטיחות אש ותיקי שטח. בעצם ריכזנו שמונים אחוזים מהפעילות היותר מורכבת של הקבלנים בטופס 4 שזה פיקוד העורף וכיבוי אש. הצלחנו לייצר תמהיל מוצרים ושירותים בתקופה הלחוצה ביותר של קבלת טופס 4, לייצר תהליך נקי נכון ומקצועי שמלווה את הפרויקט וחושף כשלים בתוך התהליך ולא בסיומו ויש לנו היום מוצר מנצח".

עוד אומר אלול: "למדתי שהקשיים שהקבלנים נתקלים בהם זה בעיקר ממקום של חוסר ידע, חוסר מקצועיות, חוסר יכולת של הקבלנים להדביק את הפער בין השינויים והדרישות. בעבר היו נדרשים לכיבוי אש עשרה אישורים ותעודת בדיקה היום יש מעל 60 היקף בדיקות המעבדה שנדרשות, זה סדר גודל של 15 בדיקות. להבין את תהליך הבדיקות צריך ניסיון של המון שנים במעבדה ולהחיל את זה היום על מנהל פרויקט זה קושי אדיר. כמה שהוא ינסה הוא יעשה טעויות ויגרום לעיכובים בקבלת טופס 4. אין ספק שהפרוצדורה מורכבת מאוד ושהגופים אצלנו במדינה לפעמים באים לעבודה לא בהכרח באים לעבוד, אבל המדינה עושה המון מהלכים קדימה כדי לייעל ולשפר. כולנו יודעים מה זה למסור דירות אנחנו חזקים בבנייה הציבורית כשאנחנו מגיעים ליולי אוגוסט שזו התקופה החזקה במסירת הדירות אנחנו מבינים כמה יש לנו כוח. אנחנו יושבים בוועדות של פיקוד העורף וכיבוי אש ונותנת את דעתה זו חברה שדי שותפה בתהליכים שנבנים. אני מעביר הדרכות והשתלמויות מקצועיות בחברות הבנייה ללא עלות. מתאימים הרצאה בהתאם לצרכים של אותה חברה כדי לתת כיסוי מלא".

ליזמים ולקבלנים אלול מבקש להעביר מסר ברור: "ידע הוא כוח. כיום יש גופים שיכולים לתת מענה מקיף ומקצועי ואני יכול לומר לך שאנחנו מצליחים לחסוך כמעט ששה חודשים בקבלת טופס 4 על ידי זה שאנחנו מנהלים את התהליכים מול כיבוי אש ופיקוד העורף".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות