banner
הדמיית הפרויקט // אדריכל מתי רוזנשטיין
הדמיית הפרויקט // אדריכל מתי רוזנשטיין

ירושלים: תכנית חדשה להתחדשות מרכז העיר

עיריית ירושלים אישרה לקידום תוכנית להתחדשות מרכז העיר, הכוללת 25,000 מ"ר לשימושים מעורבים, בהם כ- 3,000 מ"ר למגורים. ראש: "מרכז העיר ירושלים משנה את פניו ומתחדש, תוך שמירה על חדש וישן והשילוב ביניהם"

הדמיית הפרויקט // אדריכל מתי רוזנשטיין

הוועדה המקומית לתכנון ובניה בעיריית ירושלים החליטה בשבוע שעבר על קידום תוכנית שתחדש את פני מרכז העיר, ברח' יפו 45-47 , והמליצה לוועדה המחוזית להפקיד את התוכנית, הממוקמת בצמידות לתחנת הרכבת הקלה "יפו מרכז". מדובר במתחם בן כ- 3.5 דונם במרכז העיר, הכולל אוסף מבנים מתקופות שונות.

במסגרת התוכנית אושרו תוספות בינוי משמעותיות של כ- 25 אלף מ"ר לשימושים מעורבים בגובה 8 ו- 10 קומות לשימושי מסחר, תעסוקה, מלונאות ומגורים. בעיריה אומרים כי: "התכנית כוללת שטחי מסחר משמעותיים מאוד ותאפשר כניסת חנויות גדולות ואיכותיות למרקם המסחרי של מרכז העיר, המאופיין ברובו בחנויות קטנות". שטח התעסוקה יעמוד על כ- 10,000 מ"ר, שטח המסחר יעמוד על כ- 5,000 מ"ר, שטח המלונאות יעמוד על כ- 5,0000 מ"ר, שטח המגורים יעמוד על כ- 3,000 מ"ר. כמו כן, התכנית קובעת  לשימור מבנים ההיסטוריים ומוסיפה שטחים עבור צרכי ציבור כגון, מבנה ציבורי עבור מתנ"ס, שירותים ציבוריים ועוד.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מסר כי: "מרכז העיר ירושלים משנה את פניו ומתחדש, תוך שמירה על חדש וישן והשילוב ביניהם. ירושלים מתפתחת וגדלה ומושכת אליה פרויקטים ייחודיים. נמשך לקדם ולפתח את ירושלים לטובת תושביה".

עוד ציינו בעיריה כי המתחם בראשיתו הוקם בסוף המאה ה-19 על-ידי משפחת מוסיוף הבוכרית, ובהמשך התפתח יחד עם שאר מרכז העיר בתקופה המנדטורית. בשל הרגישות ההיסטורית והשימורית ובהתאם להחלטות וועדת השימור העירונית, הוחלט כי במסגרת התוכנית יש לשמר חלקים משמעותיים מהמתחם הכוללים: מבנה מסחר עם קמרונות, מבנה בית כנסת הפעיל למעלה מ-100 שנה, מבנה בית משפחת מוסיוף, חזיתות מבנה מנדטורי   ו- 2 חצרות ירושלמיות אוטנטיות עם ריצוף, בור מים, עצים ומבנים מקוריים מהתקופה העות'מאנית. "מדובר בפרויקט שיהווה מנוף צמיחה עירוני, כלכלי, אדריכלי ותיירותי למרכז העיר ירושלים, תוך שמירה על הערכים ההיסטוריים והתרבותיים שלה", אומרים בעיריה.

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות