כביש 4 // צילום: אביב בן אור

2,000 תושבי ראשל"צ ישתתפו בניסוי להורדת העומסים בכבישים

ראשון לציון נבחרה להשתתף בניסוי להפחתת עומסי תנועה בכבישים, כאשר לכל משתתף יוקצה סכום כסף לטובת הניסוי ויהיה עליו להימנע מכניסות לטבעות גודש במטרופולין תל אביב

כרמלה קופר 22.10.2019

כ- 2000 תושבים מהעיר שברשותם רכב פרטי ועובדים בת"א, רמת גן או גבעתיים הוזמנו להשתתף בניסוי המתקיים כחלק מפעולות שמקדם אגף התקציבים במשרד האוצר, לבחינת פתרונות להפחתת שימוש בכלי רכב פרטיים. בעיריה מסבירים כי מטרת הניסוי היא לבחון האם תשלום אגרה עבור נסיעה ברכב פרטי באזורים בהם יש עומסי תנועה יגרום לנהג הישראלי לבחור בתחבורה ציבורית. 

את הניסוי מקדמת חברת KAYMA, בהובלתו של פרופ' לכלכלה התנהגותית, דן אריאלי ובשיתוף עיריית ראשון לציון, באמצעות חברת "ייזום ראשון". ראש העירייה, רז קינסטליך, מסר כי: "אנו שמחים שבחרו בנו לבחון את התנהגות הנהגים בכביש כדי לטפל ברמה הלאומית בבעיה הקשה של עומסים בכבישים. אני מזמין את התושבים שברשותם רכב פרטי לקחת חלק בניסוי חשוב זה ולעזור לכולנו לשפר את איכות החיים בכבישים". 

לצורך הניסוי ייבחרו 2,000 תושבים מראשון לציון שברשותם רכב פרטי ועובדים בת"א, רמת גן או גבעתיים. לכל תושב יוקצה סכום כסף לצורך שימוש באפליקציה ייחודית, שפותחה במיוחד עבור ניסוי זה, ופועלת בדומה לאפליקציית WAZE כאשר היא עוקבת אחר מיקום הנהג באמצעות הטלפון הסלולרי שלו. 

במסגרת הניסוי הוגדרו שלוש טבעות גודש במטרופולין תל אביב, כשהרכב עובר טבעת גודש, קופצת לו הודעה בה הוא מתבקש להשיב באיזה אופן הוא נוסע: רכב פרטי, אוטובוס או קראפול. אם הנהג סימן רכב פרטי – הוא יחויב באגרה. גובה האגרה עבור מעבר של כל טבעת גודש מוגדר מראש. משתתפים שיצליחו להימנע מכניסות לטבעות גודש וישיבו לכל השאלונים השבועיים שיישלחו להם באפליקציה, יכולים לסיים את הניסוי עם רווח כספי של עד 1,000 שקל שישולם להם. 

דניאל פרי, מנהלת הניסויים בחברת KAYMA מסר כי: "מסקנות הניסוי יאפשרו להבין איך לשנות ולעצב את הרגלי הנסיעה של הנהגים הישראלים.  התמריץ שנבחן בניסוי הוא החזק ביותר – כסף". הניסוי יחל ב-27.10.19 ויימשך חמישה שבועות.

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות