banner
חוף התכלת | עו"ד מרים דונין // יחצ
עו"ד מרים דונין // יחצ

בעלי הקרקעות בתכנית חוף התכלת מתאגדים לפעולה

בעלי הזכויות בקרקעות מעריכים כי התוכנית עומדת לפני הפקדה. עו"ד מרים דונין, המייצגת בעלי זכויות במתחם: "דברים שייקבעו לגבי כל אחד מהבעלים במסגרת התכנית היום – יהיו בלתי הפיכים בהמשך"

התוכנית עוברת לאישור והפקדה בוועדה המחוזית

רגע לפני שתוכנית חוף התכלת תאושר להפקדה על ידי הוועדה המחוזית, החליטו בעלי הקרקעות והזכויות להתאגד והם ישתתפו בכנס, שיערוך משרד המבורגר עברון ושות', בהשתתפות בעלי העניין.  

כזכור, לפני שנתיים, בינואר 2017, החליטה עיריית הרצליה להמליץ לוועדה המחוזית להפקיד את תכנית המתאר למתחם חוף התכלת בעיר, זאת לאחר הליכים תכנוניים שנמשכו יותר מעשור. מדובר בתוכנית המתפרשת על שטח מלבני בן 2,200 דונם, לאורך חלקה הדרומי של רצועת החוף. מצפון גובל המתחם בשדרות אבא אבן, גבולו המזרחי הוא כביש החוף, ומדרום תוחם אותו גבולה המוניציפלי של העיר עם תל אביב. בשטח מתוכננות להיבנות 11.5 אלף דירות, שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף של כ- 500 אלף מ"ר בנוי, וכן כ- 135,000 מ"ר למלונאות. הבנייה של שטחי התעסוקה צפויה להתרכז לאורך כביש החוף, ובכך להוות המשך של אזור התעשייה הקיים של מערב העיר כלפי דרום. שטחי המגורים, שטחי הציבור והמתחמים התיירותיים ייבנו בסמיכות לחוף הים. גובה הבנייה המתוכנן הוא 8–30 קומות. לפי התכנון, התכנית תוקם על קרקעות בבעלות פרטית, כאשר כ- 68% מהשטח מיועד להפקעות לצורכי ציבור.  

עוד כוללת התוכנית טיילת ברוחב 15 מטר לאורך מצוק הכורכר, שתמשיך את טיילת החוף הקיימת של הרצליה עד לגבול תל אביב, שם מתוכננת לקום שכונה חדשה נוספת. כמו כן, מתוכנן להיסלל שביל אופניים לאורך כביש 2, שיחבר את מתחם ההיי־טק של הרצליה לשכונות צפון תל אביב. בין היתר, במסגרת התוכנית יפותח אתר העתיקות תל מיכל הצמוד למרינה הרצליה, ויורחב לפארק ארכיאולוגי בן 200 דונם.

הבעלים מתאגדים

עו"ד מרים דונין, המייצגת בעלי זכויות במתחם: "דברים שייקבעו לגבי כל אחד מהבעלים במסגרת התכנית היום – יהיו בלתי הפיכים בהמשך ומכאן יש להם אפשרות להשפיע וליהנות מיתרונות ההתאגדות. בכנס, יעלו נושאים כמו הרכבת הקלה שאמורה לעבור במתחם, והדרך שבה יש לנקוט כדי לוודא שזכויות הבעלים לא תפגענה, תכנוני מס עתידיים,  שיקולים ואיזונים בהקצאה יחידות הדיור והזכויות ועוד".

 

עוד אומרת דונין: "בחודש ספטמבר האחרון החליטה חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) לקדם מהלך שיאפשר לבעלי קרקעות במערב הרצליה, המיועדות להפקעה לצורך סלילת הקו הירוק של הרכבת הקלה, לשמור על זכויות הבניה שלהם. זאת, באמצעות תוכנית איחוד וחלוקה עתידי, המעתיקה את זכויותיהם אל מתחם חוף התכלת. המהלך נועד על מנת לחסוך למדינה תשלום של פיצויי הפקעה כבדים. ככל שישכילו בעלי הזכויות להתייצב כגוש אחד בעל אינטרס משותף, כך הם יוכלו לשמור את זכויותיהם ולמקסם את הבנייה העתידית והמיקום שלה במתחם".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות