banner
Shalom Aleichem and Bograshov street name signs. Tel Aviv, Israel.

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים את אזור המגורים?

מדוע משפחה ישראלית מחליפה דירה בממוצע כל 10-15 שנים ומה השיקולים לבחירת אזור המגורים? // מדריך לרוכשי הדירה

מאת: ליאור רוט

אומרים שרכישת דירה היא העסקה המשמעותית ביותר שעושה אדם ממוצע במהלך חייו אלא שזה לא הכי מדויק. הזמן הממוצע בה משפחה מחליפה דירה הוא בין 10-15 שנים, כך שגם אם מצאתם את דירת החלומות והשקעתם בה את נשמתכם, קחו בחשבון שסביר שבמחזור החיים הבא שלכם תרצו לעבור דירה – בדרך כלל בהתאם לשינוי בסטאטוס המשפחתי.
מעבר לסוגית המחיר, מהם השיקולים אותם שוקלים כאשר מעוניינים לבחור היכן לגור.
השיקולים משתנים בהתאם למצב המשפחתי.

כך למשל אם ניחנתם במזל ורכשתם דירה טרם נישואיכם או מיד עם הנישואין, סביר שכשהמשפחה תתרחב ותתבססו במקום עבודה, תעברו לדירה אחרת. יתכן מאד שבשלב מסוים בחיים תרצו להשתדרג שוב, לשנות סגנון חיים או סתם לעבור למקום ישוב אחר.
בגיל השלישי, ההעדפות תהיינה שונות לגמרי, אתם כבר לא זקוקים לדירה מרווחת כל כך וחשוב יהיה לכם לגור ליד הנכדים ובסמיכות למוסדות ציבור.
זוגות צעירים שנישאו מוקדם והם בתחילת הקריירה ייטו יותר לשקול הרפתקנות ולעבור לגור במקום שנדמה להם אידיאלי או מגשים את החלום בעוד מבוגרים בגיל השלישי יטו להשאר בסביבת המגורים בה הם חיים.
זוגות שילדיהם בגרו והחלו לעזוב את הבית יטו לרכוש דירה קטנה יותר אבל להשאר באזור מגוריהם.

זוגות שנישאו בגיל מבוגר יותר ושעובדים בעבודה מסודרת ייטו לעבור לגור ליד ההורים.
אלא שגם אם החלטתם בגדול לאן לעבור לגור, כדאי לכם עדיין לבדוק מספר פרמטרים חשובים בהתאם למצבכם המשפחתי, הקריירה והגיל.

ככלל אפשר לומר שהדבר החשוב ביותר הוא שהאזור בו אתם גרים או מתעתדים לעבור אליו יספק את כל צרכיכם. לצערנו אחת הרעות החולות בתכנון של שכונות בשנים האחרונות הוא שבעוד הבניה למגורים התקדמה, התשתיות התחבורתיות פיגרו בהרבה וכך גם השירותים הציבוריים ולכן הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שהשכונה תספק את צרכיכם מבחינת נגישות, שירותים וכיוב'.
הדברים אמורים בין אם מדובר בשכונות חדשות, במרכזי הערים ובפריפריה כאחד.

בריאות
אחד הדברים הקריטיים הוא קיומן של מרפאות קופת חולים. לא משנה באיזה גיל אתם, קיומה של מרפאה בקרבת הבית חיוני ביותר. בדרך כלל בשכונות חדשות תהיה זו אחת מקופות החולים שתרים את הכפפה ואחריה יגיעו שאר קופות החולים כך שיש אנשים שעוברים קופה בהתאם לקיומה של מרפאה בסמיכות למקום מגוריהם. 

 הסדרי תנועה ונגישות
אחד הסיוטים של השנים האחרונות הוא הפקקים ביציאה מהשכונה בשעות העומס ולכן כדאי לבדוק האם יש מספיק כניסות ויציאות ואת מצב התחבורה הציבורית. ככל שהשכונה תהיה נגישה יותר לצירי תנועה מרכזיים וככל שהאפשרות לצאת ממנה תהיה מגוונת וקלה כך הדבר ישפיע על הביקושים אליה.

חינוך
ידוע שלאיכות החינוך השפעה על מחירי הנדלן. לגבי מצב החינוך בשכונות ותיקות אנחנו כבר יודעים לקבל מידע. כאשר מדובר בשכונות חדשות יש לכם הזדמנות להשפיע על החינוך בשכונה, על בתי הספר שמוקמים בה ואפילו ליזום מסגרות חינוך מותאמות.

גיל שלישי
אם אתם בגיל פנסיה או מתקרבים אליו סביר שסדר היום שלכם יהיה שונה. אתם תמצאו את עצמכם פוקדים בתכיפות יתרה את המרפאה, את בית המרקחת, את מועדון הספורט, את המתנ"ס ואת היכל התרבות. בנוסף סביר שתשתמשו יותר בתחבורה ציבורית מבעבר. הקרבה למקום עבודה כבר אינה רלוונטית, אבל קרבה למשפחה המורחבת בהחלט כן. סביר שלאחר נישואיהם הילדים יבחרו בשלב כזה או אחר לבוא לגור בשכנות לכם. 

תיירות נופש ופנאי
אם השכונה מושכת אליה מבקרים מחוץ לעיר בגלל קיומן של אטרקציות בתוכה או בסביבותיה הדבר מגביר את האטרקטיביות שלה ואת הביקוש ומכאן גם מעלה את ערך הדירות.

בטחון, חדשנות, ייחודיות
במציאות של היום אין סיבה שלא לגור בסביבה בטוחה וכבר כיום מוקמות שכונות שמציעות אמצעים טכנולוגיים שמטרתם הגברת הבטיחות והביטחון של תושביהן כמו למשל רישות במצלמות, גז טבעי שעובר מתחת לאדמה, תכנון מוטה הולכי רגל ועוד.

*הכותב, ליאור רוט, הינו מנכ"ל משותף בחברת משגב שיווק מתחמי מגורים המשווקת פרויקטים בכל רחבי הארץ ובהם את פרויקט באר שבע טאצ' הנבנה בשכונת פארק נחל באר שבע

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות