banner
ערן יעקב מנהל רשות המיסים בישראל // פוטו מרסלו אילת
ערן יעקב מנהל רשות המיסים בישראל // פוטו מרסלו אילת

ערן יעקב, מנהל רשות המיסים: "המהלך של מיסוי דירה שניה הצליח"

"המהלך של מיסוי דירה שניה הצליח והורדנו את אחוז המשקיעים ל 14-15 אחוזים. המדיניות הזו הגדילה את היצע הדירות בשוק", כך אמר ערן יעקב, מנהל רשות המיסים, בכנס ארגון הקבלנים

תמונה: ערן יעקב מנהל רשות המיסים בישראל // פוטו מרסלו אילת

הדברים נאמרו בכנס השנתי של ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז, המתקיים בימים אלו באילת. יעקב נדרש לעניין מדיניות המיסוי על דירות להשקעה ואמר כי: "אנחנו בסוף  צינור למדיניות והמדיניות שאנו אמורים לקדם היא טיפול בביקושים , בטח כשמדברים על נושא יוקר המחייה. אנו נמצאים היום בסביבה של ריבית אפסית, שגרמה לתהליך המשפיע לא רק על נדל"ן אלא על כל המוצרים הפיננסיים – הכל עולה בשל כך. על כן, התקבלה החלטה לסייע לאנשים שרוצים לרכוש את דירתם הראשונה ולכן הוחלט להעלות את מס הרכישה על דירה שניה. מי שקונה דירה ראשונה יש לו עדיין פטור ממס רכישה עד לגובה של  1.680 מיליון שקלים. המטרה הייתה לשנות את התנהגות המשקיעים ולאפשר לזוגות צעירים או משפרי דיור להנות ממלאי גדול יותר של דירות בשוק. הצלחנו בכך והורדנו את אחוז המשקיעים ל 14-15 אחוזים והמדיניות הזו הגדילה את היצע הדירות בשוק". 

יעקב התייחס לעניין שוק הדירות להשכרה ואמר: " המנטליות של בעלות על דירה השתנתה בהרבה מקומות בעולם. בערים גדולות כמו ניו יורק או תל אביב, יש יותר אנשים ששוכרים דירה וכך הם חיים את חייהם. אבל ניו יורק לא מייצגת את ארה"ב בהכרח ותל אביב לא את ישראל. לכן צריך לאפשר ולקדם גם את האפשרות לשכור דירות בקלות ולייצר יותר דיור להשכרה וגם לאפשר את ההשקעה והבעלות על דירות".

בעניין הפיצוי לבעלי העסקים בעקבות האירועים הביטחוניים האחרונים ציין יעקב כי: "כל מי שגר בעוטף  עזה זכאי לפיצוי במסלולים אדומים ויקבל את המגיע לו, בהתאם להיקף הפגיעה. ישנן בנוסף תקנות למי שלא יכול היה להגיע לעבודה ומעסיקים שלא ינהגו בהתאם, חשופים לתביעות פליליות על ידי עובדיהם". השיח הוא כמובן לגבי כל מה שנוגע לתחום שמעבר ל 40 ק"מ, והממשלה צריכה לחשוב האם יש מקום לפצות על פגיעה קצרת מועד .רשות המיסים יכולה לפצות על כך אפקטיבית, אך בסוף היום יש לזה מחיר כלכלי למדינה. למדינת ישראל יש קרן פיצויים שאמורה לתת מענה למקרים מהסוג , לכלל ההיבטים של פגיעות בעולם של מס רכוש".  

בעניין גביית מיסים, אמר יעקב: "אנחנו מגיעים לא פעם לבתי המשפט וברוב המחלוקות רשות המיסים אינה טועה.  יש ברשות המיסים היררכיה ובהיררכיה הזו יש הרבה עיניים שמסתכלות על התהליך ובחונות אותו ומי שחושב שהוא נפגע, יכול תמיד לעבור הלאה ולומר את דעתו מול היררכיה גובהה יותר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות