banner
הדמיהקרית המסלול // פרחי-צפריר אדריכלים
הדמיהקרית המסלול // פרחי-צפריר אדריכלים

הרצליה: הופקדה תוכנית המגורים הראשונה על שטח שדה התעופה

הותמ"ל אישרה להפקדה את תוכנית "קריית המסלול" למגורים ומסחר על שטח שדה התעופה שעתיד להתפנות. התוכנית כוללת 1,650 יחידות דיור, 300 יחידות דיור מוגן ו- 12,000 מ"ר עבור שטחי מסחר

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), החליטה להפקיד תוכנית שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל, להקמת שכונת מגורים בהרצליה. מדובר בתוכנית המפורטת הראשונה ברובע חדש שעתיד לקום עם פינוי שדה התעופה הזמני. 

התוכנית כוללת הקמת 1,650 יחידות דיור שייבנו בתמהיל בינוי מגוון של עד 10 קומות, לצד מספר מגדלים בגובה 25 קומות וכן, דיור מוגן בהיקף של 300 יחידות דיור. התוכנית ממוקמת בצפון מערב העיר הרצליה תל אביב על שטח של 176 דונם. התוכנית נערכה על פרחי צפריר אדריכלים.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית כוללת שטחי מסחר בהיקף של 12,000 בחזיתות מסחריות וכן שטחים למבנים למוסדות ציבור הנדרשים לשכונה. במינהל התכנון מציינים כי: "התוכנית שמה דגש על מרחב עירוני איכותי, הכולל מדרכות רחבות ושבילי אופניים. כמו כן, היא כוללת 40 דונם שיוקצו עבור שטחים פתוחים ובתוכם פארק עירוני אשר ישמר את תוואי מסלול ההמראה ההיסטורי. סביבת התוכנית כוללת פריטים היסטוריים רבים מימיה הראשונים של הקמת המדינה, וכן עצים רבים המוצעים לשימור ובכך ייצרו מרחבים ציבוריים איכותיים". 

בהיבט התחבורתי, התוכנית מתבססת על קו המטרו העתידי ותחנה שתוקם בצמידות, וכן תחנת הרכבת מדרום ומתחם תחבורה משולב שעתיד לקום סמוך לו, במסגרת תוכנית קריית שחקים, המקודמת בותמ"ל במקביל.

אריאל יוצר // צילום: ארז אוזיר
אריאל יוצר // צילום: ארז אוזיר

יו"ר הותמ"ל, אריאל יוצר: "מדובר בתוכנית חשובה אשר מוסיפה יחידות דיור בלב אזורי הביקוש, בניצול קרקע גבוה תוך הקפדה על עירוניות ועירוב שימושים.  התוכנית מהווה שלב ראשון לרובע מגורים חדש בהרצליה שיכלול אלפי יחדות דיור".

מנהל אגף בכיר לתכנון ופרויקטים ברשות מקרקעי ישראל, רפי אלמליח, ציין כי: "מדובר בתוכנית חשובה, אשר עושה שימוש בשטח מופר ומתאפשרת כתוצאה מפינוי שדה התעופה ההיסטורי של הרצליה. התוכנית מייעלת את השימוש בקרקע לצרכי פיתוח ומגורים בלב אזור הביקוש. התוכנית תאפשר הקמת שכונה חדשה, אינטנסיבית ומעורבת שימושים, עם פארק עירוני איכותי, אשר תהווה חלק מרובע הצפוני של הרצליה". 

תוכנית "קריית המסלול" הינה חלק מתוכנית השלד לרובע הצפוני של הרצליה, מתחם זה מתבסס על פינוי שדה התעופה הזמני והסרת המגבלות השונות שהטיל על המרחב העירוני, ועתיד לכלול כמות נרחבת של יחידות דיור ושימושי קרקע מגוונים אשר מהווים את הפיתוח העתידי של הרצליה וחלקו הצפוני של מחוז תל אביב.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות