banner
פרויקט אלמוג כרמל מערב // טוטם הדמיה ואנימציה
פרויקט אלמוג כרמל מערב // טוטם הדמיה ואנימציה

חיפה: עלייה של כ-22% ברכישות נדל"ן בעיר על ידי משקיעים

חיפה מובילה את העלייה בפעילות משקיעים, כאשר 532 דירות נרכשו על ידי משקיעים ברבעון השני של השנה, כך עולה מנתוני משרד האוצר.
נתוני התאחדות בוני הארץ מעלים כי ל-80% מהדירות הקיימות כיום בחיפה אין ממ"ד

פרויקט אלמוג כרמל // טוטם הדמיה ואנימציה

סקירת הנדל"ן של הכלכלנית הראשית באוצר, שירה גרינברג, מדווחת על עלייה של 21.7% ברכישת דירות בחיפה על ידי משקיעים ברבעון השני של השנה, זאת בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. מדובר בעלייה של 8.1% בהשוואה לרבעון הקודם. בסך הכל רכשו משקיעים 532 דירות בעיר ברבעון השני של 2019, נתון כמעט זהה למספר הדירות שרכשו משקיעים בתל אביב שעומד על 539 דירות. 

חיפה רושמת את העלייה הגדולה ביותר ביחס לכלל הערים שנבדקו, כאשר במקום השני נמצאת תל אביב עם עלייה של 17.3% ברכישות משקיעים ברבעון. בירושלים ובטבריה נרשמו ירידות של 10% ברכישות משקיעים בתקופה זו. נתון נוסף שמפרסמת הכלכלנית הראשית באוצר ומראה את ההתעוררות בחיפה הוא עלייה של 31% ברכישת דירות חדשות בעיר, כאשר ברבעון השני של 2019 נמכרו בסך הכל 1,276 דירות חדשות בחיפה. 

מנתונים שפורסמו על ידי התאחדות בוני הארץ בעקבות ההתחממות הביטחונית בצפון, עולה כי ל-81% מהדירות בחיפה אין ממ"ד אשר יגן על תושבי הבית בעת מתקפת טילים. לפי הנתונים שפורסמו, בחיפה קיימות כ-120 אלף דירות ול96,549 אין כיום ממ"ד. 

רז שרייבר, סמנכ"ל השיווק של קבוצת אלמוג, הבונה פרויקטים להתחדשות עירונית בעיר, אומר כי: "בחיפה קיימים מספר פרמטרים אשר מושכים את המשקיעים: ראשית מדובר בעיר שבה מחירי הדיור עדיין ברי השגה ולא הגיעו לרמות הגבוהות שנרשמות במרכז, זאת למרות שמדובר בעיר גדולה עם אוכלוסייה איכותית, מוקדי תעסוקה, אוניברסיטה וטכניון, והמשמעות היא שאפשרויות ההשבחה מצוינות.

"סיבה שנייה היא כי בחיפה קיימת מעין 'סטיית תקן' – בעולם שבו שכונות מגורים השוכנות בסמיכות לחופי הים נחשבות היוקרתיות והמבוקשות ביותר, בחיפה שכונות העילית ממוקמות דווקא במעלה הכרמל. בשנים האחרונות מתחיל להתרחש תיקון של מצב זה, כאשר שכונות החוף מתחילות להתעורר, פרויקטים רחבי היקף של התחדשות עירונית מביאים לשינוי פני השכונות ולכניסה של תושבים חדשים ומשקיעים, אשר מזהים בצדק את הפוטנציאל של רכישת דירה חדשה בקרבה לים במחיר בר השגה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות