banner
פינוי בינוי ברחובות // הדמיה: בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים
פינוי בינוי ברחובות // הדמיה: בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים

פינוי בינוי הגדול בארץ!

מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רחובות אישרה את תכנית ההתחדשות העירונית בשכונת קריית משה, תכנית הפינוי בינוי הגדולה בישראל

מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה את תכנית פינוי בינוי בשכונת קריית משה ברחובות. ראש העיר, רחמים מלול: "מדובר במהפכה בקנה מידה ארצי, תכניות פינוי – בינוי הן חשובות מאד גם ברמה החברתית, וגם מבחינת המרקם העירוני בעיר. אין לי ספק שהתכנית החדשה תהפוך את קריית משה לפנינה של ממש, תשפר את רמת התשתיות, וכפועל יוצא מכך גם את חייהם של תושביה".

פינוי בינוי
בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים

 

תכנית המתאר קבעה את שכונת קריית משה כשכונה להתחדשות עירונית (פינוי בינוי). כאמור, מטרתה של התכנית הינה לאפשר התחדשות עירונית בשכונת קריית משה, באזור התעשייה והמלאכה 'רכטמן', לכדי יצירת רובע עירוני איכותי ומקיים. על פי התכנית, שכונת קריית משה תהפוך לרובע עירוני, חדשני, איכותי, תוסס ובר קיימא המאופיין בעירוב שימושים.

תכנית פינוי בינוי בקריית משה משתרעת על שטח כולל של כ-1,185 דונם, ומכילה כ-2,200 יח"ד קיימות. התכנית תאפשר בנייה של כ-8,000 יח"ד נוספות ושאר היחידות הקיימות ישודרגו וישופרו. התכנית עתידה גם לטפל באזור התעשייה 'רכטמן' ובשילובו הראוי במתחם הכולל, כאשר יוקצו עבור מסחר, תעסוקה ומלאכה כ-370,000 מ"ר. תושבי השכונה צפויים ליהנות מהקצאה של כ-115 דונם לשטחים ציבוריים פתוחים. על תכנון הפרויקט אמון משרד בר לוי אדריכלים.

בר לוי אדריכלים ומתכנני ערים

התכנית להתחדשות קריית משה כוללת הנחיות לפינוי ובינוי של הבנייה הרוויה הישנה בתחום השכונה ההיסטורית, והחלפתה בבנייה מודרנית במבנים בני 9-20 קומות. את הרחובות המרכזיים בשכונה תלווה חזית מסחרית רציפה בקומות התחתונות של המבנים. כחלק מהתחדשות השכונה, מתוכננת מערכת ציבורית ענפה של שטחים למוסדות ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים שישרתו את האוכלוסייה העתידית. בנוסף, התכנית מציעה שדרוג לאזור התעשייה הישן 'רכטמן', והסבת חלקו המזרחי לאזור מסחר ותעסוקה. במסגרת תהליכי הביצוע, ישודרגו כל התשתיות הקימות להבטחת מרחב ציבורי איכותי. מערכת התנועה המוצעת תתוכנן בראייה המקדמת שימוש בתחבורה ציבורית, בשילוב עם רשת שבילי אופניים ייעודיים בצירים הראשיים.

התכנית מתקיימת בשיתוף פעולה הדוק עם התושבים, ובין היתר, התקיימו מפגשי שיתוף הציבור עם התושבים ונציגי משרד הבינוי והשיכון, יחד עם נציגי העירייה, מקיימים פעילות הסברה נרחבת בכדי לסייע לתושבים לדעת את זכויותיהם.  

ראש העיר, רחמים מלול: "אני מודה לשר הבינוי והשיכון, יואב גלנט ואנשי משרדו, לשר האוצר, משה כחלון ואנשי משרדו, למנהלת האגף להתחדשות עירונית במשרד השיכון והבינוי, עינת גנון, וכלל הגורמים המקצועיים במנהל ההנדסה בעיריית רחובות שסייעו לנו להפוך את החלום למציאות, תוך מחויבות גבוהה להצלחת הפרויקט. אני מבטיח כי תושבי השכונה היקרים ימשיכו להיות שותפים מלאים לתהליך במסגרת שיתוף הציבור אותו אנו מנהיגים".

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט: "זו בשורה גדולה מאוד לעיר רחובות  ולעדה האתיופית. אנו מחדשים את פניה של המדינה ונותנים מענה עמוק למצוקות הדיור".

סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית במשרד השיכון והבינוי, עינת גנון:  "מדובר ברגע מרגש מאד עבורי. הפרויקט בקריית משה קרוב מאד לליבי, אני מרגישה קשורה לעיר רחובות ולשכונה בפרט. בתחילת הדרך נתקלנו בסקפטיות ובחשדנות, אך במשך הזמן ובאמצעות מפגשי שיתוף הציבור, הצלחנו ליצור אמון בקרב התושבים וזה מבחינתי אחד המפתחות החשובים ביותר להצלחתו של פרויקט פינוי בינוי. תכנית קריית משה הינה תכנית הפינוי-בינוי הגדולה ביותר במדינת ישראל, מבצע של ממש, ובלי שיתוף פעולה של כלל הגורמים בעיריית רחובות, ובראשם ראש העיר, רחמים מלול, שהגיע ולקח חלק בכל הפגישות זה לא היה יכול לצאת לדרך".

ישיבת המליאה // באדיבות עיריית רחובות

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות