banner
שמוליק לוי
שמוליק לוי

היזם שמזרים נדל"ן לוורידים

הוא התחיל בקטן, הפך לאיש החזק של הנדל"ן באירופה, נפל וקם כמו גדול. אחרי 40 שנה בתחום השקעות ושיווק בנדל"ן, אומר שמוליק לוי: "כל בוקר אני מתעורר מחדש עם אותה אהבה לתחום"

לפני עשור הוא החזיק בחברת אמבסדור נדל"ן חו"ל, שיזמה והקימה פרויקטים למגורים ולמסחר באירופה בהיקף של כ- 340 מליון יורו. המכירות היו אמורות להיות להסתכם בכ- 435 מיליון יורו. היקף הבנייה המדובר נאמד בכ- 3700 יחידות דיור וכ- 37 אלף מ"ר של שטחי מסחר ברחבי ישבת אירופה, בין היתר ברומניה, בולגריה, סלובקיה והונגריה.  אלא שבשנת 2008, בעקבות המשבר העולמי, תוכנית להנפקת החברה לא צלחה ואיתה גם נמנע גיוס מניות, שעל פי הצפי היה אמור להסתכם בכ-200 מיליון שקל.  אלא ששמוליק לוי המשיך לאורך כל תקופת שהותו בחו"ל לפעול במקביל גם בארץ ולאחר המשבר, העביר את מירב פעילותו לכאן אך המשיך לפעול בחו"ל.  חברת "אמבסדור נדל"ן חו"ל" פעילה עד היום בחו"ל, בבודפשט- הונגריה, שם היא מחזיקה קניון שמושכר כולו וכן, בפרויקטים למגורים בתכנון וביצוע. בברטיסלאבה- סלובקיה, החברה מקימה שכונת מגורים של 2,000 יח"ד, עד כה בוצעו ואוכלסו מאוד יח"ד ושטחים מסחריים.

כיום לוי מספק שירותי ייעוץ, ניהול ושיווק פרויקטים בנדל"ן לחברות הבנייה וליזמים הגדולים בארץ, לצד המשך ניהול ה"בייבי" שלו, מה שהתחיל כמשרד התיווך שפתח בירושלים לפני קרוב ל- 40 שנה וכעת מהווה חטיבה נפרדת של יד 2 בירושלים, עליו מספר לוי: "תחום הבניה והנדל"ן ריתק אותי עוד מצעירותי, ראיתי את ההתפתחות הגדולה ותאוצת הבניה בסוף שנות ה- 70 בירושלים ובשפלה. פעילותי בתחום הנדל"ן החלה בירושלים בגיל 24 תוך לימודים, בתקופה זו הרבה יהודים תושבי חוץ רכשו דירות בירושלים, כך שבאופן טבעי הוגדרתי כ"שגריר" נדל"ן".  

למה שמרת על העסק הראשון כל השנים?

"חברת התיווך בירושלים הינה הבסיס של התחלת פעילותי בתחום הנדל"ן ואני מאמין שתמיד צריך לשמור על הבסיס, את חברת התיווך הקמתי יחד עם שותף עולה חדש מקנדה וכאמור התמחינו במכירת דירות יוקרה לתושבי חוץ, בהמשך תחום הבניה החדשה משך אותי ופיתחתי אותו, אך תמיד אשמור על הבסיס".

שמוליק יזם והקים פרויקטים מסחריים ומגורים בארץ, בשיתוף עם יזמים מקומיים, כגון: בית השנהב בירושלים יחד עם י.פריצקר ומשפחת דנקנר שחלקו הגדול הושכר למבקר המדינה ובתי המשפט, פרויקטים למגורים במושבה הגרמנית בירושלים ופרויקט מגורים בתל אביב.

את ההשקעות בחו"ל הוא החל לפני כ-20 שנה, אלא שכאמור, בשנת 2008 ההשקעות באירופה לא צלחו כתוצאה מהמשבר העולמי. בתוך כך, הוא צבר ניסיון בנתיבי השקעות נדל"ן שונות, לטוב ולרע: "תחום הנדל"ן רחב מאוד ודורש התמחויות שונות בתחום המגורים, מסחר, משרדים, מלונאות, דיור מוגן, השבחות, תכנון וייזום. כל אחד מהתחומים דורש ידע והתמחות, תמיד שאפתי להתפתח וללמוד ואכן עסקתי בכל התחומים הנ"ל, הקמת פרויקטים בארץ ובחו"ל ובהקמת מערך ייעוץ ושיווק ארצי לחברות הנדל"ן המובילות בארץ", אומר לוי.

השקעות נדל"ן בחו"ל זה משהו שהיית ממליץ עליו במבט לאחור?

"בסוף שנות ה- 90 התחלתי את פעילותי בחו"ל כיזם ומבצע במספר מדינות במרכז מזרח אירופה, בהקמת שכונות מגורים מודרניות ומרכזים מסחריים בשותפות עם חברות בין לאומיות. לעניות דעתי היציאה מ"הקופסה" וההבנה שאנו חיים בעולם גלובלי עם כל הקשיים האובייקטיבים והאתגרים האין סופיים, גרמה לי להגיע להבנה שהערך המוסף יכול להיות גבוה מאוד גם מעבר לישראל".

שמוליק לוי של העשור האחרון נתן דגש מיוחד לפעילות בארץ וכיום חברת אמבסדור משווקת פרויקטים ושכונות לחברות הגדולות במשק, ביניהן אפריקה ישראל (בתחומי דיור להשכרה, מחיר למשתכן, מגורים לשוק הרחב), שיכון ובינוי, אזורים ומבנים ונתיבים, שם הוא משווק פרויקטים חדשים דוגמת פרויקט הום אנד סי בת ים.

פרויקט חדש בשיווק אמבסדור "Home and Sea" בת ים

 

אז איך שמוליק לוי מצליח לשמור על מיקומו בצמרת שיווק הנדל"ן? "תחום השיווק בארץ גדל והתפתח לאורך השנים והיתרון הינו שמירה על התמחות, התחדשות ומקצועיות", הוא אומר, "לאורך כ- 40 שנות פעילותי, כל בוקר אני מתעורר מחדש עם חדוות יצירה, אהבה וסקרנות לתחום הנדל"ן ועדיין למד דברים נוספים כחש כאילו רק אתמול התחלתי". לדבריו, גם בעתיד הוא מתכנן להמשיך "ליצור" בתחום, כמו שהוא מגדיר זאת ואפילו מנדב טיפ לנדל"נסטים צעירים בתחילת דרכם: "להיכנס לתחום מאהבה אמיתית ולהבין שזה תחום אשר דורש ריצת ארוכת טווח, התמדה, נחישות ויושרה".

באשר לתחום ההתחדשות העירונית, שנמצא בתנופה, אומר לוי: "התחדשות העירונית הינה הבשורה הבאה בתחום הנדל"ן במדינת ישראל".

"home and sea" – מגדל בוטיק בן 26 קומות בשכונת פארק הים בבת ים של היזם קבוצת מבנים

למה ההתחדשות העירונית הפכה למילה האחרונה בנדל"ן ?

"לאור המחסור בקרקעות מפותחות לבניה, ולאור זאת שבמרכזי הערים הגדולות הוקמו בשנות ה- 50 וה- 60 שכונות אשר ריכזו את העלייה שהתרחשה ולהיום בניינים אלו אינם מודרניים ולא מספקים את הדרישות המגורים העכשיות של האוכלוסייה הצעירה- ותיקה, ומצד שני מיקומם האטרקטיבי של שכונות אלו במרכזי הערים. לאור השינויים ברגולציה והתחלת ההפנמה כי התחדשות עירונית מטיבה עם הדיירים הוותיקים בקבלת דירה חדשה ומודרנית, הגדלת שטחי השירות, תוספת של מרפסת, חניה מקורה ומחסן, משביחה את הנכס ומביאה איכות חיים".

כמובן שגם כאן תראו את לוי בתמונה, האיש שלא מפספס אף הזדמנות ולא מפחד ליפול ולקום, העיקר להמשיך הלאה ולהזרים חמצן נדל"ני לדם. כיום אמבסדור עוסקת יחד עם חברת אזורים בהתחדשות עירונית בשכונת קטמונים בירושלים וכן במספר מתחמים ברחבי הארץ.

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות