סמנכ"ל שיווק ומכירות קבוצת יובלים
שימי מלכה מכהן כסמנכ"ל שיווק ומכירות בקבוצת יובלים. את תחילת דרכו בענף הנדל"ן עשה מלכה לפני כ-14 שנים. ניר שמול בחברת השיווק שניר האמין בו ופתח לו את הדלת לענף, התחנה הבאה הייתה קבוצת יובלים, בה זכה בתמיכתו של איציק ברוך.
לשאלה כיצד מייצרים פתרונות בתקופות של משבר בענף הנדל"ן, משיב מלכה: "ההישג הגדול ביותר שלי דווקא מגיע ממקום אחר לחלוטין. 7/10 מכניס אותנו לפרופורציה, הכל הופך חסר חשיבות. ב 8/10 שנינו מגיעים למשרד לבד ואיציק קורא לי ושואל מה דעתי לאכלס מפונים בצור יצחק והמשפט הבא שלי היה: "איציק אם אני יוצא מהדלת אני לא חוזר עד שכל 51 הדירות מאוכלסות בתושבי הדרום", וכך היה. היזם הראשון שפתח את הדלת לשאר החברות. 3 ימים באמצע מלחמה שלא ידענו כמותה מאז קום המדינה ישנתי בדירה לדוגמא יחד עם דניאל להב, ערן אדרי, יובל ברוך ואיציק הסתערנו על משימה יחד עם עם ישראל היפה. כיום 60 משפחות ולמעלה מ-300 איש בדירות מאובזרות ומרוהטות (התחלנו בדירות ריקות מאובקות וללא תאורה). אחרי שסיימנו את צור יצחק עברנו להוד השרון גם שם עשינו את הבלתי יאמן – מסירת הדירות מהקבלן ליזם וקיצור בירוקרטיה מול הרשויות ותוך שבוע אכלסנו למעלה מ 30 משפחות נוספות. ללא ספק זה ההישג הכי גדול שלי".
על התחזית לשנים הקרובות, אומר מלכה:
"אני חושב שבתקופה של שוק של קונים צריך לרדת למטה, לחיות את השטח, לתת לאנשים את הכלים, לסמוך על המשווקים ומנהלי המכירות. רפול שהיה רמטכ"ל פעם אמר למפקדיו: "אתה הולך לשם, 1000 ק״מ מכאן אתה הרמטכ״ל, כל החלטה שאתה מקבל אתה מקבל ממני גיבוי כי אתה שם". זאת תקופה שלא נותנים ללקוח לקום מהכסא, לא מתחכמים הופכים להיות מייקרים. מקבלים החלטות חלקן יהיו טובות יותר חלקן פחות, אבל הכי חשוב זה לדעת לתקן, להיות בתנועה. יש לנו ענף מדהים. אני גאה בקולגות שלי, אלו הצעירים שעדין לא הגיעו לגיל 40 ומובילים את החברות להישגים חסרי תקדים בתקופה הכי משוגעת שאני זוכר: יוני בראל אזורים אסף חמו עמרם אברהם שעושים דרך מדהימה. לצד אלו הותיקים: אסף יעקב תדהר, דן גינגיס, אקרו אורטל, ליבר רוטשטיין, תמיר לולו אפריקה ישראל – ישר כוח".