סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי קידר מבנים
שגיא פיפשקוביץ מכהן כסמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת קידר מבנים בע"מ. את תחילת דרכו בעולמות השיווק עשה פיפשקוביץ תחילה ברפא"ל, לאחר מכן עבר לשוק ההון, שם צבר ניסיון וידע רב בהבנת המאקרו והמיקרו כלכלה, הבנת המימון, יכולות מכירה, שיווק, ניהול יעדים, ניהול עובדים ועוד. לפני מספר שנים עבר לתפקידו הנוכחי בחברת קידר מבנים בע"מ.
על מיקוד המכירות של החברה בשנים האחרונות, אומר פיפשקוביץ:
"תל אביב ואזור השרון ובתוכו – רעננה, כפר סבא, הרצליה, רמת השרון והוד השרון. היקף פעילות החברה הוא כ-2,000 דירות בבנייה פעילה בשנה. אנו גדלים בצורה מדודה, מבוקרת ושמרנית באופן עקבי. מרבית הפרויקטים שלנו הם בהתחדשות עירונית ועסקאות קומבינציה".
לשאלה כיצד מייצרים פתרונות בתקופות של משבר בענף הנדל"ן, אומר פיפשקוביץ:
בתחום הזה, אנו נדרשים כל פעם לפתרון יצירתי חדש- יש לציין שהבנקים רתומים לכך גם כן, לראייה פתרון הלוואות קבלן שתפס תאוצה לאחרונה, גמישות מימונית כדוגמת תנאי תשלום ,20/80 שדרוג במפרטים הטכניים- כלומר, חשיבה מתוך עיני הרוכש – אך מעל לכל, התמקדות בעסקאות במיקומים איכותיים מאוד, הקפדה תכנונית יתרה בתכנון של כל דירה ודירה ושימת הדגש השיווקי על הרמה המקצועית של החברה".
על התחזית לשנים הקרובות, אומר פיפשקוביץ:
"התחזית האישית שלי היא שמחירי הדיור יעלו ובעיקר לאור מס' גורמים: עלייה בעלויות הבנייה – בעיקר שכר עבודה אך גם חומרי הבנייה כמובן, פה ירידת היצע לצערי, עקב צמצום פעילות של יזמים שחוו קושי במימון, במכירות או בשניהם – מה שגרם להם להתמהמה או לוותר על לקיחת פרויקטים נוספים, עלייה בביקושים במרכז לאור המצב הביטחוני בצפון ובדרום, ירידת ריבית, כמובן יכולה להעלות ביקושים גם כן ולדעתי יהיה קשה להורידה בזמן הקרוב, היחלשות שער השקל לעומת הדולר והיורו – עשוייה לגרום לעלייה בביקושים של תושבי החוץ ולהקל עליהם לרכוש בישראל – תהליך שקורה גם ככה עם העלייה באנטישמיות".