משנה למנכ"ל חברת אלמוגים
ליאת דנינו מכהנת כמשנה למנכ"ל וסמנכ"ל שיווק באלמוגים החזקות. דנינו היא בעלת תואר שני במנהל עסקים. את תחילת דרכה בעולם הנדל"ן עשתה לפני 32 שנים, מתוכן כיהנה כתשע שנים כמנהלת אגף נדל"ן ורכב ב'חבר', משם עברה לתפקיד סמנכ"לית שיווק באפריקה ישראל מגורים, ולאחר מכן עברה לתפקיד סמנכ"לית שיווק בשיכון ובינוי.
על מיקוד המכירות של החברה בשנים האחרונות, אומרת דנינו:
"בשנים האחרונות המכירות עדיין מתמקדות בערים מרכזיות ובשולי המטרופוליטניים. ערי גוש דן המרכזיות כדוגמת ת"א, ר"ג, גבעתיים והסביבה עדיין נותרו מוקדי משיכה מרכזיים, בזכות הקרבה למרכזי תעסוקה, חינוך ושירותים. על אף שהמחירים בערים אלה גבוהים עדיין הביקוש ממשיך להיות חזק. לצד זאת, בשולי המטרופוליטניים באזורים כדוגמת נשר, אור עקיבא בצפון, רחובות ויבנה בדרום, ערים אלו מציעות דירות במחירים נגישים יותר תוך שמירה על קרבה יחסית למרכז. כאשר ערים מתפתחות בפריפריה כדוגמת נשר בצפון מציעות פתרונות מגורים אטרקטיביים ברמת החינוך והשירותים המוצעים לזוגות צעירים ומשפחות.
תחום ההתחדשות העירונית ימשיך לצבור תאוצה מתוך מטרה להחיות שכונות ותיקות בתל אביב, רמת גן, גבעתיים, וערים נוספות במרכז הארץ, שם ניתן להוסיף דירות חדשות ולשפר את איכות החיים לדיירים הקיימים.
בהתאם למגמות אלו, אלמוגים כיזמית נדל"ן מובילה בישראל, מתמקדת בפרויקטים באזורים בהם הביקוש גבוה והפוטנציאל לצמיחה עתידית הוא משמעותי. לצד זאת, ההשקעות בהתחדשות עירונית מאפשרות לנו להביא מהניסיון המקצועי שלנו וע"י כך לתרום לפיתוח עירוני ולשיפור איכות החיים בערים הוותיקות".
לשאלה כיצד מייצרים פתרונות בתקופות של משבר בענף הנדל"ן, אומרת דנינו:
"בתקופות של משבר, היכולת להתאים את האסטרטגיה השיווקית ולספק פתרונות מותאמים לצרכי הרוכשים הינה קריטית. באמצעות מתן הטבות אטרקטיביות, שדרוגים במפרטים, תנאי מימון גמישים ושיפור חוויית הלקוח, ניתן להניע רוכשים לפעולה ולשמר אופטימיות בשוק הנדל"ן למגורים. החל מתנאי מימון נוחים הכוללים, בין היתר, סבסוד של הריבית לתקופה מסוימת, הצעת שדרוגים במפרט הדירה ללא עלות נוספת, שירותי עיצוב פנים, הנחות משמעותיות על מחיר הדירה או מתן הטבות כספיות במעמד החתימה על החוזה, יצירת מבצעים מיוחדים לתקופות קצרות כדי לעודד רוכשים לבצע החלטה מהירה ולנצל את ההזדמנות. כל אלה יכולים להפוך את רכישת הדירה לאטרקטיבית יותר.
בתקופות של משבר יישום של גישה שיווקית פרואקטיבית שקטה ויצירתית מסייעת לחברות להתגבר על אתגרי השוק".
על התחזית לשנים הקרובות, אומרת דנינו:
"בשנה שחלפה ענף הנדל"ן למגורים התאפיין בחולשה ובצמצום היקף העסקאות בשל השלכות המלחמה. מצד אחד, הביקוש לדיור בישראל ממשיך להיות גבוה בשל קצב גידול האוכלוסייה המתמיד, ומאידך, הגידול המתמשך בריבית שנבלמה רק לאחרונה, עליית מחירי תשומות הבנייה, ומצוקת העובדים בענף הבנייה, הם שגרמו להאטה בשוק ולמצב של ביקושים כבושים. כאשר אותם ביקושים כבושים לאחרונה החלו להתפרץ. בנוסף, הדיווחים על התגברות האנטישמיות בעולם תגרום אף היא לגלי עלייה של יהודים מחו"ל ולהתגברות הביקושים. בהתחשב בגורמים אלה, התחזית היא שמחירי הדיור ימשיכו לעלות בשנים הקרובות.
אזורים מבוקשים למגורים ימשיכו להיות תל אביב וגוש דן ורמות המחירים הגבוהים ימשיכו להישמר. לצד זאת, נראה גידול בביקוש לערים בפריפריה הקרובה כדוגמת יבנה בדרום ואור עקיבא ונשר בצפון. בהתייחס להתחלות בנייה חדשות, הרי שבשנים האחרונות עודדה הממשלה פיתוח אזורי מגורים בפריפריה עם תמריצים לקבלנים ולרוכשים, מה שצפוי להגדיל את היקף התחלות הבנייה באזורים אלה. כאשר הדגש יהיה על פרויקטים של התחדשות עירונית במיוחד בערים בהם קיימת סכנה אמיתית לחיי וביטחון הדיירים".