עו"ד ורו"ח דן טולדנו

מוביל תחום מיסוי הנדל"ן במשרד עוה"ד ארנון, תדמור-לוי

עו"ד ורוח דן טולדנו // צילום: ניקי ווסטפהל עו"ד ורוח דן טולדנו // צילום: ניקי ווסטפהל

עו"ד ורו"ח דן טולדנו (37) בעל תואר ראשון במשפטים ומנהל עסקים בהתמחות בחשבונאות, מוביל תחום מיסוי הנדל"ן במשרד עוה"ד ארנון, תדמור-לוי. בנוסף, טולדנו מרצה במיסים בחוג למנהל עסקים וחשבונאות באוניברסיטה הפתוחה.

את תחילת דרכו בענף, עשה טולדנו בהתמחות כרואה חשבון במשרד BDO זיו האפט וכן ניהול צוותי ביקורת בענף התעשייה ומסחר, ביניהן חברות ביטחוניות גדולות וכן חברות נדל"ן, לאחר מכן התמחה במשפטים וכיהן כעורך דין מן המניין בתחום הנדל"ן במשרד וקסלר ברגמן ושות' אשר עסק בליווי עסקאות מכר, עסקאות מימון, עסקאות קומבינציה, עסקאות התחדשות עירונית (מצד יזמים ומצד בעלי קרקעות), ועוד. בהמשך, עבר למחלקת מיסוי הנדל"ן במשרד רואי חשבון EY והיה אמון על ייצוג יזמים מהבולטים והגדולים במשק. בשנה האחרונה טולדנו מנהל את תחום מיסוי הנדל"ן באחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים במשק, בעל פעילות בולטת וענפה בתחום הנדל"ן, שם מעביר הרצאות ללקוחות ולעובדי המשרד, בלשכת עורכי הדין ובלשכת רואי החשבון, וכן, מייצג יזמים ובעלי קרקעות בעסקאות מכר וכן בעסקאות התחדשות עירונית מול רשויות המס ובכללן מול מיסוי מקרקעין.

לשאלה מהן הסיבות לכניסתו לתחום הנדל"ן, משיב טולדנו:
"אהבה ותשוקה לתחום הנדל"ן, עניין רב בענף ובהתחדשות העירונית. תחושת הסיפוק מהענף ומהעשייה בו, וקידום העסקאות במסגרת ההתחדשות העירונית בו מפיחים חיים ותקוות לאנשים בכל רחבי הארץ ובפריפריה, ממלאות את הלב ומשאירות אותי פועל בו". 

בעשור בו הוא פעיל בתחום חתום טולדנו על ייצוג יזמים בעסקאות ענק הן ברכישת קרקעות והן בעסקאות התחדשות עירונית אשר כוללות נכון להיום מעל לאלף יח"ד חדשות. 

לשאלה מהן שאיפותיו לעתיד, משיב טולדנו:
"להמשיך לסייע בקידום ההתחדשות העירונית במדינה בכלל ובפריפריה בפרט, תוך מציאת פתרונות המיסוי והדרכים הכלכליות הטובות ביותר לקידום הפרויקטים בעלי החשיבות הכה מיוחדת למדינה ולתרומה החברתית שבה". 

לצד פעילותו המקצועית הענפה, טולדנו משמש כמרצה בקורסים מטעם לשכת עורכי הדין בתחום מיסוי הנדל"ן, חבר פורום ועדת המיסים ומיסוי הנדל"ן בלשכה וכן מלמד בהתנדבות במסגרת עמותת שיעור אחר המקדמת שוויון הזדמנויות בקרב ילדים מהפריפריה החברתית-גיאוגרפית בבתי הספר. 

נגישות