עו"ד שחר פטל

מייסד ובעלים של משרד עורכי דין שחר פטל

שחר פטל (40) בעל תואר ראשון ושני במשפטים, הינו מייסד ובעלים של שחר פטל – משרד עורכי דין. 

עו"ד שחר פטל (40) בעל תואר ראשון ושני במשפטים בתל אביב ובניו יורק. מייסד ובעלים של משרד שחר פטל עורכי דין, המומחה בליווי יזמים ובעלי דירות וקרקעות בפרויקטים בתחום הנדל"ן ובהליכי תכנון ובניה.

את דרכו בעולם הנדל"ן החל פטל במשרד עוה"ד פישר בכר, והמשיך כעו"ד בכיר במשרד עוה"ד שבלת במשך למעלה מעשור, עד שייסד את משרדו המתמחה בתחומי הנדל"ן והתכנון והבניה. בנוסף, הרצה בתחום דיני החברות באוניברסיטאות תל אביב ובר אילן ושימש כעורך בכתב העת המסחרי של הפקולטה באוניברסיטת תל אביב.

לפטל מוניטין של מומחה נדל"ן, חשיבה אסטרטגית מחוץ לקופסה, ויכולת יעוץ וניתוח גבוהה וראייה קדימה ללקוחותיו. הוא ידוע כ"איש של פתרונות" בעל מזג נעים, ראיה יזמית ועסקית,  "תופר עסקות" בעל יכולת התוויה ובניה נכונה של מהלכים, וכסוגר עסקות ("Deal Closer"). בין היתר שימש גם כיועץ משפטי לוועדה המיוחדת בכנסת בהליך חקיקת "חוק המארגנים" ומרבית המלצותיו התקבלו. הוא בעל טורי דעה בתחום הנדל"ן בעיתונות הכלכלית, ומרבה להרצות מקצועית בפורומים שונים, לרואי חשבון, עורכי דין, שמאים ועוד.

ב-15 השנים בהן פועל פטל בתחום הנדל"ן ליווה פרויקטים בהיקף אלפי יחידות בעסקות מסוג יזמות, קומבינציה, התחדשות עירונית (תמ"א 38 ופינוי בינוי), בנייה לשימור ומלונאות, והוא בעל התמחות ייחודית ורבת שנים באזור תל אביב והשרון. בנוסף הינו בעל ניסיון רב בליווי וקידום הליכי תכנון ובניה, ובהתנגדויות ועררים בפני ועדות ערר וגופי התכנון השונים, והוא מכהן גם כבורר ומגשר בתחום הנדל"ן.

לשאלה מה הוביל אותו להשתלב בתחום הנדל"ן משיב פטל: "בהיותי דור שלישי לנדל"ן בתל אביב, התחום שאותו ינקתי בבית גבר על הכול, כשהגעתי לפרקטיקה נשאבתי עמוק ומהר מאוד לתחום הנדל"ן".

לשאלה מהן שאיפותיו לעתיד, משיב פטל: "להמשיך לעשות מה שאני עושה ולהנות מהדרך, לסייע יום יום ללקוחותיי להשיג את יעדיהם, כמו גם להגן על זכויותיהם ולממש אותן באופן מיטבי. בנוסף מקווה לסייע ולייעץ בקידום חקיקה להסרת חסמים וקיצור זמני התכנון והביצוע, על מנת שתהיינה מספיק דירות מגורים בישראל ובמחירים שפויים".

בנוסף לפעילותו הנדל"נית, פטל משמש חבר וועדת הביקורת בקרן לקידום החינוך בישראל, ומלמד בהתנדבות במסגרת עמותת שיעור אחר המקדמת שוויון הזדמנויות בקרב ילדים מהפריפריה החברתית-גיאוגרפית בבתי הספר.

נגישות