עו"ד תמר עדיאל-זכאי

ממונה על פניות דיירים ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית

עו"ד תמר עדיאל זכאי (50) הינה הממונה על פניות הדיירים ברשות הממשלתית להתחדשות עירונית, מאז הוקם הגוף בשנת 2018. במסגרת תפקידה אחראית עו"ד עדיאל זכאי לערוך בירור של פניות דיירים בפרויקטי התחדשות עירונית, אשר חשים שנעשה להם עוול מצד מי מהגורמים המעורבים בפרויקט. 

את דרכה המקצועית החלה עו"ד תמר עדיאל זכאי כעורכת דין לדיני נזיקין. היא עבדה  במשך מספר שנים במחלקת תביעות גוף של איגוד חברות הביטוח ובהמשך עבדה במשרד פרטי שמתמחה בייצוג נפגעים. ברזומה שלה עבודה גם ברשות החשמל, שם ייעצה לאגף הרישוי ובהמשך הייתה אמונה על הייעוץ המשפטי למינהל החשמל ברשות.

מאז מונתה לממונה על פניות הדיירים בשנת 2018, טיפלה עו"ד עדיאל זכאי במאות פניות של דיירים בפרויקטי התחדשות עירונית, אשר הופנו כלפי גורמים שונים המעורבים בפרויקטים, בהם מארגנים, יזמים, מנהלות התחדשות עירונית ואף דיירים אחרים. במסגרת תפקידה עו"ד תמר עדיאל מקיימת הליך של בירור בין הצדדים, ובסופו מפרסמת החלטה, שנחשבת על ידי בית המשפט כראיה לכאורה. 

לשאלה מהו ההישג המשמעותי ביותר שלה, אומרת עו"ד עדיאל זכאי: "ההישג המשמעותי ביותר הוא, ללא ספק, הקמת תפקיד הממונה. כמי שממלאת לראשונה את תפקיד הממונה, היה עליי לבנות את התפקיד מאפס. מדובר בתפקיד מאתגר במובנים לא מעטים – הן במובן התוכן שנבנה בהדרגה באמצעות מתן פרשנות להוראות החוק השונות, והן במובן האופן באמצעות קביעה וביצוע של כל היבט הרלוונטי לתפקיד. 

מלבד הישג זה, ישנם, כמובן, הישגים פרטניים המתבטאים בהחלטות שקיבלתי. אחת הסמכויות החשובות שניתנו לי היא היכולת להכריז על עסקת פינוי-בינוי כבטלה, במידה ונמצא שבעל דירה חתם על עסקה בשפה שאינה ידועה לו, ובלי שהיזם או מי מטעמו הסביר לו את עיקרי  עסקה בשפה הידועה לו. עד כה קיבלתי מספר החלטות כאלה, ואף הגעתי לפשרות בהקשר זה. הדבר מאפשר לי לראות הלכה למעשה את השינוי שאני עושה בחייהם של הדיירים, שחלקם אכן סוחבים איתם עוולות, לעיתים במשך שנים רבות."

נגישות