ירון בובליל

 | 

סמנכ"ל שיווק ומכירות קבוצת מגידו

ירון בובליל מכהן כסמנכ"ל שיווק ומכירות בקבוצת מגידו. בובליל הוא בוגר BA בניהול משולב מדעי המחשב, ו-MBA בהצטיינות עם התמחות בפרסום. לאחר סיום לימודיו, בובליל ד 9 שנים כיהן כ כמנהל שיווק אגף אסטרטגי ומנהל מוצרים בפיתוח עסקי בחברת מוטורולה. בהמשך עבר לתפקיד סמנכ"ל שיווק בינלאומי במיזם משותף עם יזם ישראלי ומטה החברה העולמית. משם עבר בובליל לתפקידי מכירות בנדל"ן ועם השנים צבר ניסיון במאות עסקאות מוצלחות, ביניהן מכירת פרויקט הדגל של מגידו בחריש, מה שסלל את הדרך לתפקידו הנוכחי. 

קבוצת מגידו יוזמת ומבצעת בעיקר מחוץ לגוש דן. מהיווסדותה, החברה שיווקה מעל 2,000 יח"ד ומחזיקה כיום בצבר של כ-3,000 יח"ד בשלבים שונים. לחברה שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-16 אלף מ"ר הנמצאים בתכנון ושיווק. בנוסף, החברה נכנסה לפני כשנתיים לתחום ההתחדשות העירונית ומקדמת מספר פרויקטים ברחבי הארץ.

לשאלה כיצד מייצרים פתרונות בתקופות של משבר בענף הנדל"ן, משיב בובליל:  "ענף הנדל"ן פועל בסביבה של חוסר וודאות מתמשכת מזה שנים רבות, כאשר הטריגר משתנה מעת לעת. במשך שנים חווינו עליות מחירים בענף, שכן הריבית הנמוכה איזנה את המשוואה ואפשרה לשוק לצמוח, אך בשנתיים האחרונות היינו עדים לעליית מחירים דרמטית בפרק זמן קצר. השילוב של זינוק הריבית לצד המחירים, היווה טלטלה וגרם לקיפאון במכירות מצד אחד, ומצד שני חברות נאלצו להתמודד עם אתגרי מימון מורכבים, וזה עוד לפני שהתייחסנו להשפעות המלחמה על השוק והכלכלה. 

בעתות משבר, חשוב לזהות את 'הרגע' מגיע, מוקדם ככל שניתן, ולהיערך לשינויים הנדרשים. שינוי תפיסה ואסטרטגיה בשלב מוקדם מייצרים תגובה מהירה, המאפשרת רצף מכירות ויתרון על פני המתחרים. המשבר הנוכחי, שמקורו ברמת סיכון שהלכה וגדלה והרוכשים שהצביעו ברגליים, הביאה אותנו להציע פתרונות שצמצמו את חוסר הוודאות עבור הרוכשים עד למסירת הדירה, ובכך לטפל בקושי המשמעותי שהחל לבעבע. בנינו פתרונות מימון שונים, ואת התזרים פתרנו באמצעות מימון הלוואות לרוכשים. יצרנו שקט נפשי וודאות לרוכשים, מה שאפשר המשכיות ועסקאות". 

על התחזית לשנים הקרובות, אומר בובליל: "קשה לנבא מה צופן העתיד, ענף הנדל"ן יודע לתקן את עצמו וראה תקופות מורכבות כמו זו עכשיו. אני משער שהמצב הנוכחי יניע רוכשים רבים למצוא פתרונות דיור במחירים ברי השגה, מחוץ לאזורי הביקוש המועדפים. רואים זאת כבר עכשיו באופקים ונתיבות, שנהנות מביקושים משמעותיים, ולהערכתי זה יורגש גם בצפון, לאחר שתתבסס וודאות ביטחונית באיזור. כדי להבטיח יציבות מחירים ולעודד הגירה מחוץ לאיזורי הביקוש, חייבים לפתח פתרונות יעילים בתחום התחבורה והתעסוקה, לצד תמריצים לרכישה בפריפריה".

נגישות