עו"ד ניצן פלדמן

סמנכ"לית ומנהלת אגף יזמות ובנייה - התאחדות בוני הארץ

עו"ד ניצן פלדמן (36) סמנכ"לית ומנהלת אגף יזמות ובנייה, בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ. האגף אותו מנהלת פלדמן כולל למעלה מ-1,000 קבלנים העוסקים ביזמות ובבנייה  – בנייה למגורים, מסחרי והתחדשות עירונית. פלדמן מלווה את ענף הנדל"ן כבר 9 שנים.

במסגרת תפקידה אחראית פלדמן על קידום וליווי כל חקיקה הקשורה לנושאים הרלוונטיים לאגף אותו היא מנהלת. במסגרת זו מביאה פלדמן בפני מקבלי ההחלטות את הניסיון של הקבלנים מהשטח, במטרה לשקף איך הדברים עובדים בפועל. בין היתר משקפת פלדמן למקבלי ההחלטות את משך הזמן של תהליכי הבנייה , מה צריך לעשות בשביל לקדם ולייעל את ענף הבנייה ומה יכול לפגוע בענף. עוד במסגרת תפקידה, מקדמת פלדמן גם מדיניות לשיפור ענף הבנייה, נותנת מענה ועזרה לקבלנים החברים באגף ואחראית על קידום חדשנות בענף הבנייה.

פלדמן החלה את פעילותה בענף הנדל"ן כעו"ד במשרד פרטי במשך 6  שנים ולאחר מכן הגיעה להתאחדות ולתפקידה הנוכחי בו היא מכהנת קרוב ל-3 שנים.

פלדמן מעידה על עצמה כי התפקיד העיקרי שלה הוא להסיר חסמים העומדים בפני הקבלנים: "בתפקידי בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ אני פועלת לקידום ענף הבנייה, גם לטווח הקצר וגם לטווח הארוך. אני מלווה כל חקיקה בתחום ענף הבנייה, מקדמת חקיקה ומדיניות. באופן כללי, עוסקת בראש ובראשונה בהסרת חסמים מול הגופים השונים בהם יושבים מקבלי ההחלטות הקובעים את מדיניות התכנון והבניה של ישראל (משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, גופים מאשרים). תחת האגף שלי פועלת גם תכנית חדשנות בענף הבנייה בשם קונטק, תכנית שהיא מובילה עולמית בתחום אשר הוקמה ביוזמת ההתאחדות יחד עם משרדי הכלכלה והבינוי והשיכון של הממשלה, במטרה להכניס חדשנות לענף הבנייה. הכנסת הטכנולוגיה לתוך אתרי הבנייה יכולה לקצר ולייעל את זמני הביצוע, להגדיל את הבטיחות ואת הפיריון ולעודד בנייה ירוקה".

בכל הקשור להתחדשות עירונית מספרת פלדמן כי בין היתר ליוותה וקידמה את הארכת תמ"א 38, הסרת חסמים מול הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה, ליווי וקידום חקיקה בתחום.

בנוגע לשאיפותיה לעתיד אמרה פלדמן כי: "שואפת להיות מנהלת בכירה בארגון פרטי או ציבורי. לנהל ולקדם פרויקטים ומדיניות. ענף הבניה הוא בהחלט ענף שאני מבינה כיום לעומק ויתרון זה, אני מניחה, יאפשר לי למצוא בו הזדמנויות מעניינות".

עוד משהו: חברה בוועד המנהל של המועצה לבנייה ירוקה.

הפרויקט בחסות:
נגישות