ליאור יוסף בדש

שמאי מקרקעין מומחה היטל השבחה

ליאור יוסף-בדש (33), שמאי מקרקעין ובעלים ומנכ"ל של חברת בדש בלומשטיין בע"מ, חברה לשמאות מקרקעין.

ליוסף-בדש תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים (B.A.), תואר שני משפטים (M.A.) מאוניברסיטת בר אילן. יוסף-בדש פועל בתחום הנדל"ן כבר כעשור ובעל מומחיות ספציפית בתחום היטל השבחה, ייצוג בפני שמאים מכריעים, וועדות ערר מחוזיות ובתי משפט.

יוסף-בדש החל את דרכו כשכיר במשרדי שמאי מקרקעין פרטיים שונים ולאחר מכן כעצמאי ובעלים של חברה לשמאות מקרקעין.

ברזומה המקצועי של יוסף-בדש אפשר למצוא טיפול בלמעלה מ-100 תיקים נגד דרישות היטל השבחה מעיריות או ועדות מקומיות שונות ברחבי הארץ בסכומים מצטברים של למעלה מ-750 מיליון שקל. במקביל, טיפול במעל 500 יחידות דיור במגרשי מגורים שונים בשכונת נווה זמר, בצפון העיר רעננה, בתחום היטל השבחה במעבר מייעוד חקלאי לבניה רוויה. יוסף-בדש גם טיפל במאות דונמים ברחבי הוד השרון בתחום היטל השבחה, ובעשרות תיקים בדרום חולון בתחום היטל השבחה בתכנית ח/500.

בכל הקשור להתחדשות עירונית טופלו על ידי יוסף-בדש תיקים רבים של היטלי השבחה בגין תכניות פינוי-בינוי ותמ"א 38 בערים שונות: תל אביב, רעננה, נתניה, הרצליה ועוד. במקביל, יוסף-בדש היה מעורב גם בעריכת מחקר מקיף במשך מספר שנים בקנה מידה ארצי למכפילי פינוי בינוי בתב"עות פינוי-בינוי בערים שונות החל מתחילת שנות ה-2000. יוסף-בדש גם פיתח מודל דינמי לבחינת כדאיות כלכלית נורמטיבית לפרויקטים של פינוי-בינוי מבוסס תקן 21 במשותף עם השמאי הממשלתי הראשי בדימוס, טל אלדרוטי, עבור ארגון הקבלנים בעיר נתניה, לצורך יישום וקביעת מדיניות תכנונית ראויה להתחדשות עירונית במרכז העיר נתניה.

לשאלה מה הסיבות לכניסתו לתחום הנדל"ן משיב יוסף-בדש: "מאז השחרור מהשירות הצבאי תמיד שאפתי להיות מומחה בתחום הנדל"ן. בדקתי מספר מקצועות רלוונטיים ומשך אותי להיות שמאי מקרקעין. בדיעבד אני מברך על הבחירה במקצוע משום שאני נהנה בכל יום לקום בבוקר ולעסוק בשמאות באופן ספציפי".

בכל הנוגע לשאיפות לעתיד אומר יוסף-בדש: "אני רואה את עצמי עושה את אותו הדבר, מטפל בדרישות היטלי השבחה כמו היום ומסייע ללקוחותיי או כשמאי מכריע".

עוד משהו: בעבר היה שותף בכתיבת תוכניות בתחום הנדל"ן וההתחדשות העירונית למשרד האוצר. בשעות הפנאי, כתחביב, רוכב על סוסים יחד עם סבו.

הפרויקט בחסות:
נגישות