עו"ד אורית קוך

שותפה, זיו שרון ושות' משרד עורכי דין

עו"ד אורית קוך (50) מכהנת כשותפה במשרד עורכי הדין זיו שרון ושות', בו היא מובילה את תחום מיסוי המקרקעין. 

את דרכה המקצועית החלה אורית קוך כעורכת דין במשרד שעסק בתחום המקרקעין ומשפט מסחרי. בשנת 2003 החלה לעבוד ברשות המיסים כמפקחת מיסוי מקרקעין באזור תל אביב ועד מהרה מונתה לרכזת חוליית השגות ועררים במשרד ובמסגרת זו היתה אחראית על מיסוי עסקאות נדל"ן בתל אביב מהגדולות במשק. בשנת 2011 עזבה את רשות המיסים והצטרפה למשרד זיו שרון ושות', בו היא כאמור שותפה ומובילה את תחום מיסוי המקרקעין.   

בעשור האחרון מטפלת עו"ד קוך במאות פרויקטים של התחדשות עירונית, החל מעסקאות תמ"א 38 וכלה בפרויקטים גדולים של פינוי בינוי, הכוללים מאות יח"ד. מלבד הפעילות בתחום ההתחדשות העירונית היא מייצגת יזמים ובעלי קרקע מול רשות המיסים בעסקאות מורכבות שונות. 

במהלך העשור האחרון הצליח המשרד להביא להישגים משמעותיים מול רשות המיסים ובכך חסך ללקוחותיו מיליוני שקלים בגין חיובי מס. בין הישגיה בתחום ההתחדשות העירונית, יש לציין את זכית המשרד בפסק דין שניתן בבית המשפט העליון, אשר העניק לדיירים פטור ממס שבח, זאת בניגוד לעמדה הרשמית של רשות המיסים כפי שבאה ידי ביטוי בהוראות הביצוע מטעמה. במקרים רבים אחרים המשרד הצליח להפחית משמעותית את המס שהוטל על היזמים. 

נגישות