ליאור יוסף-בדש

בעלים ומנכ"ל בדש בלומשטיין בע"מ

ליאור יוסף-בדש (34), הינו שמאי מקרקעין מומחה היטל השבחה, בעלים ומנכ"ל בדש בלומשטיין בע"מ. ליאור יוסף-בדש החל את דרכו כשכיר במשרדי מקרקעין שונים, ולאחר מכן כעצמאי ובעלים של חברה לשמאות מקרקעין. הוא עוסק בתחום ההתחדשות העירונית מזה כעשור, במהלכו טיפל בלמעלה מ-150 תיקים נגד דרישות היטל השבחה מעיריות או ועדות מקומיות שונות ברחבי הארץ, בסכומים מצטברים של יותר מ-750 מיליון שקל. במקביל, טיפל ביותר מ- 500 יחידות דיור במגרשי מגורים שונים בשכונת נווה זמר בצפון העיר רעננה, בתחום היטל השבחה במעבר מייעוד חקלאי לבניה רוויה. יוסף-בדש גם טיפל במאות דונמים ברחבי הוד השרון בתחום היטל השבחה, ובעשרות תיקים בדרום חולון בתחום היטל השבחה בתכנית ח/500.

בכל הקשור להתחדשות עירונית טופלו על ידי יוסף-בדש תיקים רבים של היטלי השבחה בגין תכניות פינוי-בינוי ותמ"א 38 בערים שונות ובהן תל אביב, רעננה, נתניה והרצליה. במקביל, יוסף-בדש היה מעורב גם בעריכת מחקר מקיף במשך מספר שנים בקנה מידה ארצי למכפילי פינוי בינוי בתב"עות פינוי-בינוי בערים שונות החל מתחילת שנות ה-2000. יוסף-בדש גם פיתח מודל דינמי לבחינת כדאיות כלכלית נורמטיבית לפרויקטים של פינוי-בינוי מבוסס תקן 21 במשותף עם השמאי הממשלתי הראשי בדימוס, טל אלדרוטי, עבור ארגון הקבלנים בעיר נתניה, לצורך יישום וקביעת מדיניות תכנונית ראויה להתחדשות עירונית במרכז העיר נתניה.

בנוגע ליעדיו לשנים הקרובות, אומר יוסף-בדש: "אני רואה את עצמי עושה את אותו הדבר, מטפל בדרישות היטלי השבחה כמו היום ומסייע ללקוחותיי או כשמאי מכריע."

העצה שלו לשמאים עצמאים בתחילת דרכם היא "תחום שמאות המקרקעין קשוח ועם תחרות רבה, לפני שיוצאים לדרך עצמאית מומלץ לצבור מספיק שנים כשכיר/ה במספר משרדים כדי להיות בשל מקצועית לחתום על שומות מקרקעין לבד על כל האחריות הנובעת מכך."

ליאור יוסף בדש // צילום: רז רוגובסקי ליאור יוסף בדש // צילום: רז רוגובסקי
נגישות