עו"ד רונית אלפר

יו"ר ועדת ערר מרכז

עו"ד רונית אלפר (47), מכהנת כיו"ר ועדת ערר מחוז מרכז. אלפר הינה בעלת תואר ראשון במשפטים ותואר שני בהצטיינות בניהול ויישוב סכסוכים ומו"מ.

עולם הנדל"ן זורם אצל אלפר בדם, עוד מראשית דרכה בעולם המשפט בתחום התכנון והבנייה, כבר אז היא ניהלה תיקים מורכבים בעלי משמעויות רוחב, שלא אחת הגיעו לפתחם של שופטי בית המשפט המחוזי והעליון. לאחר ניסיון של 15 שנה, לרבות הקמת מחלקת תכנון ובניה במשרד עו"ד בפתח תקוה, היא מונתה לעמוד בראש ועדת הערר המחוזית לתכנון ובניה במחוז מרכז.

במסגרת שנות כהונתה קיבלה מאות החלטות בנושאי השבחה, פיצויים, תכניות ובקשות להיתר, ובכלל זאת בבקשות בפרויקטים של התחדשות העירונית. בהחלטה שנתנה לאחרונה הבהירה עו"ד אלפר, כי ועדה מקומית אינה יכולה לסרב לבקשה להיתר תואמת תכנית, לא כל שכן כאשר מדובר בפרויקט של התחדשות עירונית, רק מן הטעם שהיא סבורה שהתוכנית אינה ראויה עוד, זאת מבלי שנקטה בכל פעולה כדי להביא לשינוי התכנון הסטטוטורי. לשיטתה, עיכוב יזמים וקבלנים משליך על היצע הדירות ועל עליית מחירי הנדל"ן למגורים ולפיכך, הסבירה בפסיקתה כי יש לעשות כל מאמץ על מנת להתיר הקשרים והקשיים הרגולטורים בזהירות המתבקשת.

אלפר ידועה כמי שמובילה גישה נחרצת וערכית השמה את האזרח במרכז הבמה ומאפשרת לו לממש את הזכות להשמיע את טענותיו מול הרשויות המקומית. 

על ההישגים עליהם היא חתומה ועל אחד הרגעים הבלתי נשכחים, היא אומרת: "זכיתי להופיע בפני השופט מישאל חשין ז"ל, בתיק עימו בחר לסיים את כהונתו כסגן נשיא בית המשפט העליון. הפסיקה התקדימית של בית המשפט בעניין התיישנות והחלת פיצויים בגין הפקעת קרקעות הסעירה את תחום הנדל"ן תקופה ארוכה. היכולת להביא בפני בית המשפט דרך התבוננות ייחודית היא אתגר אותו אני משלבת בפסיקות שלי היום".

אלפר, משמשת גם  כמגשרת מוסמכת, על כך היא אומרת: "גישור הוא כלי מרכזי להבאת שני הצדדים להבנה שטובת האחד אינה בהכרח מהווה פגיעה באחר".

עו"ד רונית אלפר // צילום: דקלה שי עו"ד רונית אלפר // צילום: דקלה שי
נגישות