banner
איתמר אלדר // יחצ
איתמר אלדר // יחצ

קיבוצניק, חובל ומנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקווה

רו"ח איתמר אלדר, מנכ"ל החברה לפיתוח פ"ת, בן קיבוץ וחובל, שאהבתו לים נשארה גם אחרי שהיה לאיש נדל"ן ופיתוח: "העיריה והחברה בוחנות הקמת מינהלת להתחדשות עירונית" // ראיון חגיגי ל"מגדילים"

תמונה: איתמר אלדר // יחצ

רו"ח איתמר אלדר, מנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקווה מזה 3 שנים, הוא קיבוצניק, בן גבעת חיים. סביר להניח שאם תשאלו את ותיקי הקיבוץ, הם כנראה לא יתפלאו על התפקיד המכובד אליו הגיע- מנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקווה.

תכירו את הנער שהתחרה בקפיצות ראווה
עד גיל 20, הנער מהקיבוץ רכב על סוסים ובלט בתחרויות קפיצות ראווה. הוא התגייס לחובלים והיה לחובל וסגן מפקד סטי"ל בחייל הים. אהבתו לים ולאקסטרים לא חלפה גם היום, כשהוא בן 48, נשוי ואב לשתי בנות. "אני אוהב את הים מאוד, מהצד של החוף ומהצד של הים והיאכטות", הוא אומר.

את מעט הזמן הפנוי שיש לו הוא מעדיף לבלות עם הבנות בחוף הים. ואם אלדר לא עונה לתיאור הטיפוסי של דמות המנכ"ל לה ציפתם, אז חכו עד שתכירו את רעייתו, הדס. "הכרתי את הדס אשתי, שגם היא במקצועה רואת חשבון, במהלך הלימודים", הוא מספר. הדס גם היא ביצעה תפנית מקצועית ו"עשתה הסבה לצלמת", המספר אלדר, שבעיקר מפרגן לאחת שאיתו: "הדס מאוד מוכשרת ומלווה היום פרויקטים מענייניים בארץ ולפעמים גם בעולם".

אם אפשר להגדיר מישהו לפי אהבתו לטבע אז ללא ספק אלדר הוא איש של ירוק, אחרי הכחול של הים, "מעבר לחוף הים, אני אוהב לטייל בעיקר בצפון, אני איש של ירוק, פחות של מדבר", אומר אלדר. בגדול, אפשר להגיד שאם ציפיתם לדמות אפרורית של פקידות בכירה אז תגדלו שמנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקווה, נשאר אותו הנער מהקיבוץ, שאוהב את הים, הטבע, החברים וזה שאף פעם לא יסרב לבילוי חברותי על סטייק ויין טוב.

מרכז מורשת יהדות אתיופיה // אדריכל הוגו רוזנפלד
מרכז מורשת יהדות אתיופיה // אדריכל הוגו רוזנפלד

עשרות מוסדות חינוך, ציבור, תשתיות ופרויקטים תחבורתיים
אבל כמו תמיד עבר ופנאי  נדחקים בשגרת היום יום ובמהלך 10 השנים האחרונות, אלדר צלל לעולם הנדל"ן, ליווה ופעל בתחום הייזום בארץ ובחו"ל וכיום הוא האיש שעומד מאחורי  ניהול הזרוע הביצועית של עיריית פתח תקווה בתחומי פיתוח והקמת מבני ציבור, פארקים, תשתיות, גשרים ופרויקטים עירוניים גדולים, הנבנים על פי מתווה ומדיניות העירייה.

רק שלוש שנים בתפקיד והוא הספיק להתחיל לא מעט פרויקטים או לייתר דיוק: "כ- 10 מבני חינוך, הכוללים כ- 30 גני ילדים וארבעה בתי ספר". מרכז מורשת יהודי אתיופיה. מעל 100 דונם של פארקים ציבוריים. ייזום של התחנה המרכזית החדשה בפתח תקווה, כולל הקמת תחנה זמנית שתשרת את תושבי העיר, מגרשי ספורט, עבודות פיתוח בשכונות המגורים בעיר, הקמת גשרים ועוד", הוא מתאר את פעילותו בחברה.

מהו פרויקט הדגל של העיר שנמצא בביצוע החברה?
"למעשה ישנם שני פרויקטים מובילים כיום בעיר פתח תקווה, הראשון הוא ייזום והקמה בעתיד של מרכז התחבורה החדש של העיר. המרכז עתיד לכלול מלבד מסופי התחבורה, מרכז מסחרי, בילוי ופנאי, שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ובעיצוב אדריכלי ייחודי. השני הוא פארק האגם. הקמתו של פארק ירוק מיוחד ואטרקטיבי במרכז העיר, כאשר המטרה הינה הגדלת הריאה הירוקה במרכז העיר, תוך שימוש בתכנון אקולוגי ותכנון הפונה לכל תושבי העיר – בין אם לפנאי, לספורט, לפעילות משפחתית ועוד".

תחנה מרכזית פתח תקווה // הדמיה: 3D VISION
תחנה מרכזית פתח תקווה // הדמיה: 3D VISION

תקציבי פיתוח של כ-135 מיליון שקל
לסבר את האוזן, התקציב שנתי של החברה לפיתוח פתח תקווה עומד על כ 100 מיליון שקל לשנה. כאשר יחל הביצוע של פרויקט התחנה המרכזית החדשה, התקציב צפוי להכפיל את עצמו ובנוסף, החברה לפיתוח מנהלת גם את רשות החנייה והחניונים בעיר ואת ניהול אצטדיון המושבה. סך התקציב בתחומים אלו עומד על כ- 35 מיליון שקל בשנה.

במקביל, העיריה והחברה בוחנות הקמת מינהלת להתחדשות עירונית. כששואלים אותו מה הוא רואה כהישג המשמעותי של החברה בשנה האחרונה ומהו האתגר לשנה הקרובה, הוא אומר:  "לדעתי, ההישג המשמעותי והאתגר אחד הם. הפרויקט בו אנו עסוקים כבר מעל שנתיים, הינו ייזום והקמת התחנה המרכזית החדשה – פרויקט הדגל של העירייה והחברה הכלכלית, בהיקף כולל של כ 400 מיליון שקל".

באשר לביקורת שהושמעה לא אחת על העברת ביצוע עבודות פיתוח משמעותיות של העיריה לחברות הכלכליות, מטעמים של "קיצור דרך בירוקרטי", אומר אלדר: "יש להדגיש כי החברות העירוניות פועלות אף הן תחת הרגולטור של משרד הפנים. ואכן, אחד היתרונות העיקריים של החברות העירוניות, הוא היכולת להגיב במהירות ובמקצועיות, לטובת ניהול הפרויקטים אשר מבוצעים על פי מתווה העירייה".  

פארק האגם // תכנון: מיזליץ כסיף אדריכלים
פארק האגם // תכנון: מיזליץ כסיף אדריכלים

ציטוט אחד שאתה מאמין בו?
"מוטב לי להיכשל כי בטחתי באנשים, מאשר להפסיד הזדמנויות כי חשדתי בהם'. מקור הציטוט הינו שמעון פרס והציטוט הזה קרוב לליבי, משום שזו דרך החשיבה והפעולה שלי. אין אפשרות לעשות את המשימות לבד, ניהול טוב, הוא לבחור את הצוות שלך ולרוץ איתו קדימה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות