banner

"תכנית בן שמן" הופקדה בותמ"ל

התוכנית מציעה כ-4,000 יח"ד במזרח העיר לוד, 30%  לשכירות ארוכת טווח

הותמ"ל אישר להפקדה את תכנית בן שמן, שקודמה על ידי החברה הממשלתית, דירה להשכיר בשיתוף עיריית לוד  להרחבת העיר,  בהיקף של כ 4,000 יח"ד בצמוד לשכונת גני יער ואחיסמך.  

התכנית הנה חלק מהתכנית האסטרטגית לעיר לוד, המקודמת במסגרת הסכם הגג שיביא לטענת האוצר לתנופה ולפיתוח האזור. ההסכם אותו קידמה והובילה חברת דירה להשכיר בשיתוף עם משרד הבינוי והשיכון ועיריית לוד, כולל הקמה של 17,000 יח"ד חדשות בעיר (בהן גם תוכנית זו) וכ- 3,000 יח"ד, לצד פיתוח ושיקום תשתיות, הקמת וחידוש מבני ציבור בעיר, מיתוג העיר ושיפור תדמיתה. "תכנית בן שמן" היא  צעד נוסף ומשמעותי ליישום הסכם הגג, והפיכתה של העיר לוד לאלטרנטיבה מועדפת למגורים במרכז הארץ, נמסר ממשרד האוצר. את התכנית מקדם צוות התכנון של החברה בראשות אד' אריאל וקסלר ובאמצעות חברת אלונים גורביץ.

התכנית משתרעת על כ- 770 דונמים  וכוללת כ-4,000 יחידות דיור חדשות בתמהיל מגורים מגוון ובצפיפות של כ 34 יח"ד לדונם נטו. עוד כוללת התוכנית, הקמה של פארק עירוני חדש וראשון לעיר, רחב היקף בשטח כולל של מעל 150 דונם, העתיד לשמש כמרכז נופש ופנאי עיקרי לרווחת תושבי העיר כולה. מיקום הרובע, בסמוך לכביש 40 הבין-עירוני ובצמידות לשכונת גני יער ודרך 443, הופכים את התוכנית לבעלת נגישות גבוהה לרכב בכלל תוך מתן דגש על אפשרות לשירות יעיל של השכונה על ידי תחבורה ציבורית.

מנכ"ל דירה להשכיר,  עוזי לוי: "התכנית היא המשך טבעי לביצוע הסכם הגג לעיר לוד שנחתם לפני כמה חודשים, תוך תכנון איכותי של שכונה חדשה בת 4,000 יח"ד חדשות שיהוו מנוע לשכונת רמת אשכול ולעיר העתיקה. מדובר על עוד צעד אחד משמעותי בדרך להפיכת העיר לוד לאלטרנטיבה מעודפת למגורים במרכז הארץ ובלב איזור הביקוש".

אריאל יוצר, סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר ויו"ר הותמ"ל: "הותמ"ל הצטרפה לתנופה וההתחדשות המתרחשים בעיר לוד והחליטה להפקיד תכנית למגורים בצפיפות גבוהה, בלב איזור הביקוש ובסמיכות לתשתיות תחבורה ארציות, יחד עם פארק עירוני ואיכותי ראשון לעיר. תכנית בן שמן צפויה להוות זרז לפרויקטי הפיתוח הרבים המתרחשים בעיר".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות