banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

קו M3 של המטרו הועבר לאישור הממשלה

במסגרת ההחלטה, צומצמו הגבלות הבנייה מעל מנהרת המטרו. עבור קו המטרו M1 דרום הוחלט על הליך פרסום נוסף בעקבות קבלת השגות שהוגשו ולאחר שהוועדה החליטה על צמצום של הגבלות הבנייה בתחום המטרו, "זאת על מנת לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בקניין"

הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה להעביר לאישור הממשלה את התוכניות לקו המטרו  M3 (תתל/ 103) שמקודמות ע"י נת"ע. עבור קו המטרו M1 דרום (תתל/101/ א) החליטה הוועדה על הליך פרסום נוסף בעקבות קבלת חלק מהשגות.  

אורכו הכולל של קו M3 הינו 40 ק"מ והוא כולל 25 תחנות. הקו מתחיל בהרצליה, עובר ברמת השרון, תל אביב, פתח תקוה, גבעת שמואל, קריית אונו, רמת גן, אור יהודה, אזור, חולון ומסתיים בבת ים. כמו כן, הקו כולל שלוחה לנתב"ג מאזור התעסוקה הדרומי המתוכנן באור יהודה. הקו יעבור במוקדים מטרופוליניים מרכזיים, ביניהם בית החולים אסותא רמת החיל, בית החולים בלינסון פ"ת, בית החולים שיבא תל השומר. באזורי התעסוקה  הרצליה פיתוח, רמת החיל, קריית אריה, חולון מזרח, וניסנבוים בת ים, ובשדה התעופה בן גוריון. 

אורכו הכולל של קו 1 M דרום הינו 45 ק"מ והוא כולל 31 תחנות. הקו מתחיל בצומת חולון וממשיך דרומה דרך חולון, וכולל שתי שלוחות – שלוחה מערבית דרך ראשון לציון, נס ציונה ורחובות ושלוחה מזרחית העוברת בראשון לציון, באר יעקב, רמלה ולוד. שלוחה אחת של הקו מסתיימת בצומת ביל"ו ברחובות והשלוחה השנייה מסתיימת בלוד צפון – תחנת גני אביב. 

הקו יעבור במוקדים מטרופוליניים מרכזיים, בהם המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), בית החולים קפלן, מכון וייצמן והפקולטה לחקלאות ופארק המדע רחובות וצומת ביל"ו ברחובות. 

במינהל התכנון מציינים כי: "הוועדה החליטה לבצע בתוכניות שינויים מסוימים, ביניהם שינויים פרטניים כגון שינוי במיקום כניסות, תוספת פירים ושינויים מסוימים בהתוויה שנבעו מקבלת חלק מההשגות. כמו כן, הוועדה החליטה על צמצום של הגבלות הבנייה בתחום המטרו, זאת על מנת לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בקניין. בהתאם לכך, תוקנו גם הוראות התוכנית ביחס למגבלות הבנייה של המטרו, באופן שמרחיב את אפשרויות הבניה מעל למנהרת המטרו והמרכיבים התפעולים שלו". 

מרדכי כהן // דוברות משרד הפנים
מרדכי כהן // דוברות משרד הפנים

מנכ"ל משרד הפנים ויו"ר הות"ל, מרדכי כהן: "בהמשך למדיניות שהוביל שר הפנים אריה דרעי, קידום פרויקט המטרו לקראת התחלת ביצוע, הוא בשורה אדירה למשק ולאיכות החיים שלנו. היום מסתיים שלב הדיון בהתנגדויות שהושמעו בפני החוקרת עו"ד תלמה דוכן במסגרת קווים 101א' ו-103, שלב נוסף בדרך להקמת תחבורה ציבורית מיטבית בישראל. המטרו יאפשר התניידות מהירה ובקלות ובתוך כך, חסכון זמן מבוזבז על הכבישים. התושבים צפויים להזדמנויות תעסוקתיות חדשות במטרופולין והכל, בשיתוף פעולה פורה עם הרשויות המקומיות באזור". 

דלית זילבר // צילום: ניב קנטור
דלית זילבר // צילום: ניב קנטור

מנכ"לית מינהל התכנון, דלית זילבר: "יום חגיגי וחשוב למדינת ישראל. החלטה למתן תוקף של קו ראשון עבור פרויקט המטרו. מדובר בתוכניות חשובות ומשמעותיות להמשך פיתוח מערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב. תוכניות שיש להן תרומה ניכרת לפתרון בעיית הגודש, לפקקים הקשים, לעידוד מעבר לתחבורה ציבורית, לצד העלאת איכות החיים במטרו, צמצום פערים חברתיים. מדובר על תוכניות מידתיות ומאזנות בין המטרה החשובה והתועלות הכלל ציבוריות לבין זכות הקניין וצמצום במידת האפשר הפגיעה במגישי ההשגות". 

אורך רשת קווי המטרו הינו 150 ק"מ והיא כוללת 109 תחנות ב-24 רשויות. המטרו צפוי לשרת כ-2 מיליון נוסעים ביום. כזכור, באפריל 2019, החליטה הוועדה לתשתיות לאומיות לפרסם את דבר הכנתן של 4 תכניות עבור 3 קווים ובמהלך שנת 2020 החליטה הוועדה על פרסום התכניות לקווי המטרו להפקדה. רשת קווי המטרו עתידים לחבר את כלל מטרופולין תל אביב, החל מלוד, רמלה ורחובות בדרום ועד רעננה וכפר סבא בצפון, ופתח תקווה במזרח.

עושים סדר: כל מה שאתם חייבים לדעת על תכניות המטרו

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות