banner
הדמיית גשר יהודית // באדיבות דוברות עיריית תל-אביב
הדמיית גשר יהודית // באדיבות דוברות עיריית תל-אביב

גשר יהודית: מלחמת הכותרות בין עיריית ת"א ומשרד התחבורה

בהחלטה שהתקבלה ביום ה 22.1 על ידי בג"ץ, נקבע כי אין צורך בהכרעה שיפוטית באשר לביצוע עבודות הנפת גשר יהודית וכי הן יצאו לדרך בסוף השבוע הקרוב, מה שלא הפריע לעיריה ולשר להמשיך ללכת מכות בתקשורת

"בניגוד להודעת עיריית תל אביב, גשר יהודית יוקם בהתאם לעקרונות שקבע השר כץ. העקרונות שנקבעו: דחייה של חצי שנה בביצוע העבודות, ביטול התכנית לחסימה נפרדת להקמת הגשר וביצוע העבודות להקמת גשר יהודית במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים-תל אביב", כך דיווח היום משרד התחבורה לאחר שעיריית תל אביב יצאה בהודעה הפוכה, לפיה: "בעקבות עתירת עיריית תל אביב-יפו לבג"צ, העבודות להקמת גשר יהודית יחלו בסוף השבוע הקרוב, בשישה סופי שבוע, כמו בתכנון המקורי ששר התחבורה עצר בזמנו".

גשר יהודית הוא כבר לא רק גשר. ממזמן הוא הפך לאחד מסמלי המאבק על עקרונותיה של מדינה יהודית דמוקרטית, שלא לומר מלחמה בין שני מנהיגים, האחד ראש עיר שלא היה מוכו לסבול את התערבותו של שר שניסה להכתיב לו את המדיניות והשני, כבוד השר שהחליט להניף את דגל המדינה היהודית אבל מהר מאוד הבין שלפני הכל מדובר במדינת חוק והדרך להגדרתה תעבור בבג"ץ.

השר ישראל כץ // צילום: ארז עוזיר
השר ישראל כץ // צילום: ארז עוזיר

היום, אחרי מאבק מתוקשר שהגיע עד לבג"ץ בשל עתירה שהגישה עיריית תל אביב, הוציאה העיריה הודעה לפיה: "פרקליטות המדינה הודיעה היום (22/1) לבית המשפט העליון, כי העבודות להקמת גשר יהודית יימשכו החל מסוף השבוע הקרוב (25/1), בשישה סופי שבוע, כמו בתכנון המקורי ששר התחבורה עצר בזמנו". ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, הודיע כי: "כפי שחזרתי ואמרתי- גשר יהודית קום יקום. שר התחבורה נאלץ לרדת מהעץ, לחזור בו ולהורות על המשך העבודות. חבל שפרויקט כה חשוב לציבור עוכב בגלל סיבות פוליטיות".

אלא שכעבור מספר שעות משרד התחבורה השיב אש והוציא הודעה הפוכה, לפיה: "בניגוד להודעה שפורסמה על ידי עיריית תל אביב. בג"צ קיבל את עמדת משרד התחבורה בכל הנוגע להקמת גשר יהודית וכל העקרונות שנקבעו על ידי שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ נשמרו במלואן.  בניגוד להודעת ראש עיריית תל אביב רון חולדאי שלושת העקרונות שנקבעו על ידי השר כץ יושמו באופן מלא; דחייה של חצי שנה בביצוע העבודות, ביטול התכנית לחסימה נפרדת להקמת הגשר וביצוע העבודות להקמת גשר יהודית במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים-תל אביב. הדחייה של חצי שנה במועד העבודות להקמת גדר יהודית נועדה לאפשר לרכבת להשלים את היערכותה לביצוע פרויקט החשמול בקו ירושלים. ביטול התכנית לחסימה נפרדת של נתיבי איילון שנועדה להתבצע באמצע השבוע או סופי השבוע במהלך 6 שבועות. וביצוע העבודות להקמת גשר יהודית אגב עבודות חשמול קו ירושלים תל אביב, תוך מתן עדיפות לרכבת בביצוע העבודות. כפי שהחליט השר כץ העבודות להקמת גשר יהודית בתל אביב יבוצעו במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים- תל אביב, כך שהעבודות לא יבוצעו בנפרד, אלא תוך כדי ביצוע עבודות החשמול וכל זאת בהתאם לנוהלי העבודה של הרכבת. יצוין כי לאורך כל ההליכים המשפטיים בג"צ קיבל את עמדת משרד התחבורה והשר במלואה ודחה את כל בקשות עיריית תל אביב לקבל צו עשה שיחייב את השר להקים מיידית את הגשר, בהתאם לבקשת העירייה. בית המשפט נעתר לבקשת משרד התחבורה והעניק לחברת הרכבת את הזמן הנדרש לגיבוש תכנית עבודה מוסדרת לחשמול הקו שבמסגרתה יבוצעו עבודות הענפה של גשר יהודית".

רון חולדאי // צילום איליה מלינקוב
רון חולדאי // צילום איליה מלינקוב

ואיפה נמצאת האמת? כרגיל, אי שם באמצע
בהחלטה שהתקבלה ביום ה 22.1 על ידי בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, נקבע כי אין צורך בהכרעה שיפוטית כלל. בכך הצליח העליון להימנע מדיון בסוגיית ביצוע העבודות בשבת. "המשיבים (משרד התחבורה והשר כץ) הגישו בקשת ארכה, במסגרתה צוין בין היתר כי הכפוף לקבלת האישורים הנותרים הדרושים, העבודות להנפת גשר יהודית עתידות להתחיל במהלך השבועות הקרובים, תוך סינרגיה עם העבודות לחשמול הרכבת בפרוזדור איילון. המשיבים הוסיפו כי בשים לב לכך שהדברים תואמים את שביקשה העותרת (עיריית תל אביב-כ.ק) בעתירתה- להתחיל בעבודות להנפת גשר יהודית- בנסיבות העניין, צפוי שלא יהיה עוד צורך בהכרעה שיפוטית בעתירה זו".

בית המשפט קבע כי דין העתירה להימחק, לאחר שהמשיבים יטענו כי העתירה אינה אקטואלית עוד.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות