banner
יפעת שאשא ביטון שרת הבינוי והשיכון // צילום יעל אורבך
יפעת שאשא ביטון שרת הבינוי והשיכון // צילום יעל אורבך

החל ממרץ 2020: תקנות חדשות בבנייה הישראלית

פורסמו הפרקים הראשונים של קוד הבניה: הקוד יחייב את כל המבנים החדשים בישראל החל ממרץ 2020.  בין היתר, נקבעו הוראות חדשות להפחתת רעש במבני חינוך ובדירות מגורים

יפעת שאשא ביטון שרת הבינוי והשיכון // צילום יעל אורבך

הבוקר פורסמו ארבעה פרקים ראשונים בקוד הבניה הישראלי החדש בנושאים:  אקוסטיקה, אצירת אשפה, בטיחות המשתמש ומתקני תברואה. יתר הפרקים יפורסמו בהדרגה בתוך כחצי שנה. "קוד הבנייה מהווה אבן דרך חשובה לקראת מבנים בטיחותיים יותר, איכותיים ונוחים יותר למשתמש, מאפשר שימוש בטכנולוגיות בנייה מתקדמות יותר מאשר בעבר ודורש ביצועים גבוהים יותר", כך אומרים במשרד הבינוי והשיכון.

בין היתר, בפרק אקוסטיקה נקבעו הוראות חדשות להפחתת רעש במבני חינוך ובדירות מגורים, בפרק בטיחות המשתמש נקבעו הוראות לעבודה בטוחה על גגות המבנים, והתקנת תאורה חסכונית ויעילה בחללים ציבוריים, בפרק מתקני תברואה נוספו חלופות טכנולוגיות יעילות לחימום מים בדירות מגורים ובפרק אצירת אשפה נוסף תקן חדש להתקנת מצנחת אשפה בבניינים גבוהים, ונקבעו הוראות להפרדת הפסולת לשני זרמים לפחות.

קוד הבניה ייכנס לתוקף ויחייב את כל המבנים החדשים בישראל החל ממרץ 2020. "עם זאת, קבלנים הרוצים לעבוד על פי הקוד החדש החל מהיום רשאים לעשות זאת, ובתוך כך אדם פרטי הבונה בית יכול לחייב את הקבלן לעבוד על פי קוד הבניה החדש", מבהירים במשרד, "החל ממרץ 2020, יחייב הקוד החדש שעוגן בתקנות התכנון והבניה ויחול על כל המבנים במדינת ישראל על פי העניין. פרקים נוספים כגון: שלד המבנה, הגנה מפני רטיבות, אנרגיה לבישול, אוורור ואקלום ועוד, יתווספו לקוד בהדרגה במהלך חצי השנה הקרובה. עוד מציינים במשרד כי במהלך החודשים הקרובים ייערכו השתלמויות למהנדסים, אדריכלים וקבלנים בנושא פרקי הקוד והתקנות.

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר: "מטרתו של הקוד לשמש מערכת הוראות הכוללת את הסף המינימלי הנחוץ כדי להבטיח את האיכות והבטיחות הנדרשים לתכנון וביצוע של מבנים ומקומות ציבוריים, מנקודת מבטה של החברה והמדינה. הקוד נכתב כחלק מיישום מסקנות דוח זיילר שנכתב לאחר האסון באולמי ורסאי בשנת 2001, ובמסגרת החלטת הממשלה משנת 2006 בנושא יישום דוח ועדת החקירה הממלכתית לעניין בטיחות מבנים ומקומות המשמשים ציבור".

שרת הבינוי והשיכון, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון: "קוד הבניה החדש שמפורסם היום יחייב את היזמים, יחול על כל המבנים החדשים בישראל ויהווה אבן דרך נוספת לשיפור וייעול הבנייה תוך שמירה על בטיחות. הקוד נכתב בשיתוף פעולה עם גורמים מובילים, תוך מחשבה חדשנית, עדכנית ופרקטית בתחום הבניה הישראלית הייחודית".

עו"ד בני דרייפוס // צילום לעמ
עו"ד בני דרייפוס // צילום לעמ

בנימין דרייפוס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "הבוקר הציג משרד הבינוי והשיכון שינוי תפיסה בתחום הדיור במדינת ישראל. קוד הבניה החדש שנכתב ישפיע בצורה מהותית על בטיחות ואיכות הבניה בישראל".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות