banner
ליאת פלד, מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון // יח"צ
ליאת פלד, מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון // יח"צ

נדחו ההתנגדויות להקמת שכונה חדשה בזכרון יעקב הכוללת 1,236 יח"ד

הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית, הכוללת 1,236 יחידות דיור, מתוכן 250 יוקצו עבור דיור מוגן ו-247 עבור דירות קטנות. הרקע להתנגדויות שנדחו: צפיפות של 9.8 יח"ד לדונם ומבנים שגובהם עד תשע קומות. מינהל התכנון: "צפיפות תאפשר את הגידול של היישוב ותיתן מענה להתפתחותו בעתיד"

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, בראשות איתמר בן דוד, החליטה לאשר תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בזכרון יעקב – 'שכונת זכרונה', חרף ההתנגדויות שהוגשה נגדה, בעיקר בגין צפיפות המגורים בשכונה, שתעמוד על 9.8 יח"ד לדונם ולגובה המבנים שיתנשאו עד לתשע קומות. 

"הוועדה דנה בהתנגדויות והחליטה לאשר את התוכנית כפי שהופקדה, מאחר שהיקפי הבנייה ואופי הבינוי יאפשרו מגוון של בינוי, מייעלים את השימוש בקרקע ומנצלים היטב את הטופוגרפיה ואף מתאימים לשכונה הסמוכה הקיימת", אומרים במינהל התכנון, ומוסיפים כי: "הוועדה ציינה בהחלטתה כי מדובר בחטיבת קרקע גדולה שבחלקה בבעלות מדינה שנדרש לייצר בה צפיפות שתאפשר את הגידול של היישוב המצוי באזור ביקוש ותיתן מענה להתפתחות היישוב בעתיד. יצוין כי גובה המבנים בתוכנית הינו 9 קומות ואין מדובר בבנייה החורגת מהשכונה הסמוכה הקיימת.  

התוכנית כוללת 1,236 יחידות דיור, מתוכן 250 יוקצו עבור דיור מוגן וכן 247 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות. בנוסף, התוכנית כוללת תוספת של 38 דונם של שטחים פתוחים ו-3,200 מ"ר של שטחי מסחר שישולבו במבני המגורים. התוכנית ממוקמת בצפון-מזרח היישוב, על שטח של 425 דונם, שחלקו שטחי מדינה וחלקו קרקעות פרטיות וכוללת הליך איחוד וחלוקה. 

התוכנית יוזמת רשות מקרקעי ישראל, וקודמה על ידי צוות מקצועי רב תחומי בהובלת עורכי התוכנית ממשרד לייטרסדוף אדריכלים ומתכננים. 

מתכננת מחוז חיפה במינהל התכנון, ליאת פלד: "מדובר בתוכנית חשובה, המספקת לישוב דיור בבינוי מגוון שחסר כיום בישוב הקיים, הן לאוכלוסייה צעירה והן לאוכלוסייה מבוגרת יותר. התוכנית כוללת שימושים שונים ומייעלת את הפריסה של הבינוי, כך שהותירה במעטפת שטחים פתוחים שמורים שמשתלבים עם השטחים הפתוחים שעוטפים את הישוב".  

כזכור, בספטמבר 2019, הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה, הפקידה בפועל את תוכנית המתאר לזכרון יעקב והיא כוללת תוספת של כ-4,200 יחידות דיור עבור יעד אוכלוסייה של 37,000 תושבים עד שנת יעד 2040. בסה"כ התוכנית מאפשרת את הגדלת היישוב עד לכ-15,700 יחידות דיור. בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מוסיפה כ-142,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, תעסוקה ותיירות. סך כל השטחים המניבים (שאינם למגורים) בתוכנית עומד על 658,000 מ"ר. עיקר שטחי התעסוקה הנוספים הינם במערב היישוב (בצמוד ל'מול זכרון'). 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות