banner
השר גלנט עם השותפות לפיילוט החדש // צילום יוסי זמיר
השר גלנט עם השותפות לפיילוט החדש // צילום יוסי זמיר

42 מיליון שקל יושקעו ברכישת דיור לאנשים עם מוגבלות

הדירות ירכשו בשיתוף עם ג'וינט ישראל וקרן רודרמן, עבור אנשים עם מוגבלות, במטרה לשלבם בקהילה

תמונה: השר גלנט עם השותפות לפיילוט החדש // צילום יוסי זמיר

פיילוט חדש של משרד הבינוי והשיכון בשיתוף ג'וינט ישראל, קרן משפחת רודרמן ושותפים נוספים, שצפוי לצאת לדרך כבר בימים הקרובים, יספק דירות עבור אנשים עם מוגבלות. במסגרת הפיילוט המקדים, יירכשו 25 יחידות דיור בעלות של כ-42 מיליון שקל עבור אכלוס של עד 75 אנשים עם מוגבלות. בכל דירה יתגוררו עד שלושה אנשים עם מוגבלות, לאחר שאלה יבחרו את הדירה בה ירצו להתגורר ובמידה ויגורו עם שותפים, יבחרו גם את השותפים לדירה.

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן: "כבר למעלה מעשור מקדמת קרן משפחת רודרמן את מימוש זכות היסוד הבסיסית של דיור עצמאי בקהילה. לתפיסתנו, לא יתכן כי במאה ה-21 אנשים עם מוגבלות יידחקו החוצה ויחיו במסגרות סגרגטיביות, מבלי להיות חלק אינטגרלי מהחיים הקהילתיים בישראל. אני שמחה על הצטרפות משרד הבינוי והשיכון למהלך פורץ הדרך שאנו מובילים יחד עם מסד נכויות בג׳וינט, ומאמינה כי כולנו נרוויח משילוב מלא ומגוון בקהילה של כלל תושבי מדינת ישראל, לרבות אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות".

"כל אחת מהדירות שיירכשו ישמשו אך ורק עבור מטרת מיזם הדירות וייעודה לא ישונה. מטרת המיזם הינה יצירת דיור עצמאי ובקהילה לטווח הארוך, תוך מתן שירותים תומכים. מדובר בפרויקט חדשני אשר יאפשר לראשונה לאותם בעלי מוגבלויות לגור עצמאית ולהשתלב בקהילה, זאת אל מול החלופות המוסדיות הקיימות כיום, כדוגמת מעונות או הוסטלים", נמסר ממשרד הבינוי והשיכון.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, אמר כי: "לאנשים עם מוגבלויות מגיע לחיות בכבוד, מיזם הדירות שאנו חותמים עליו היום מהווה צעד משמעותי ותקדימי עבורם. מיזם זה ייתן פתרון דיור מתאים וראוי לאנשים עם מוגבלויות אשר רוצים להשתלב בקהילה ולחיות חיים רגילים בתנאים המתאימים להם"

צילום: יוסי זמיר
צילום: יוסי זמיר

המשנה למנכ"ל ג'וינט ישראל, ד"ר סיגל שלח, הוסיף כי: "שילוב של אנשים עם מוגבלות בקהילה תאפשר לייצר הזדמנות לשילוב אמיתי ומשמעותי ולהסטת משאבים לכיוונים אלה בעתיד. אנחנו מתחילים עכשיו להוביל את המגמה של יציאה ממוסדות ומבתי הורים ויצירת הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות לגור באופן מכובד, איפה שהם רוצים ועם מי שהם רוצים כמוני כמוכם בקהילה״.

הזכאים להשתתף במיזם יקבלו, בנוסף לקצבאות מהמוסד לביטוח לאומי, גם את שירותי ״דיור נתמך״ – תכנית שפותחה בג'וינט ישראל וכוללת מסד נכויות לשילובם של אנשים עם מוגבלות בקהילה. התוכנית מסייעת לאנשים עם מוגבלות והוריהם להתכונן למעבר למגורים עצמאיים בקהילה. הזכאים להשתתף בפיילוט הם אנשים עם מוגבלות המוכרים על ידי המוסד לביטוח הלאומי כבעלי אי-כושר השתכרות בשיעור של 75% ומעלה, הזכאים לסיוע בשכר דירה בהתאם לכללי משרד הבינוי והשיכון.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות