banner
הדמייה מעפילי אגוז // NTRACE
הדמייה מעפילי אגוז // NTRACE

עיריית תל אביב-יפו פרסמה "קול קורא" לפינוי בינוי ועיבוי של 125 יח"ד

עיריית תל אביב-יפו מארגנת ומלווה בעלי דירות, המפרסמים כעת  "קול קורא" לבחירת יזם לביצוע פרויקט התחדשות עירונית הכולל פינוי-בינוי ועיבוי-חיזוק של מתחם בניינים ברחוב מעפילי אגוז בשכונת כפר שלם בדרום מזרח העיר

כרמלה קופר 15.06.2021

עיריית תל אביב-יפו, באמצעות חברת הבת "עזרה ובצרון" המארגנת את הדיירים, מתכננת את התב"ע ומביאה לאישורה בוועדה המקומית, יצאה לאחר פרסום התוכנית להתנגדויות, ל"קול קורא" פומבי לבחירת יזם שיבצע את הפרויקט עבור הדיירים. 

"תכנית ההתחדשות העירונית כחלק מהמדיניות העירונית להתחדשות רובע 9, מזרח העיר מהווה הזדמנות חד פעמית לשיפור המרחב הציבורי, הקמת דירות חדשות עבור תושבי השכונות, שיקום ושיפור התשתיות והגדלת מלאי הדירות בעיר", אומרים בעזרה וביצרון, "התחדשות עירונית מאפשרת לשדרג את הבניינים והדירות והתאמתם לצרכים המקובלים כיום, ובכך לאפשר לתושבי האזור החדשים והוותיקים לגור או לרכוש דירה במחירים סבירים מה שיהווה תוספת משמעותית להתפתחות והתחדשות מזרח העיר. במסגרת התכנית להתפתחות הרובע, יחודש גם המרחב הציבורי באזור, ייבנו מבני ציבור, גני ילדים, גינות ושטחי ציבור לשימוש ונוחות התושבים והציבור הרחב".

לדברי אלי גינזברג, מנכ"ל חברת "עזרה ובצרון": "מדובר במודל מיטיב עם כל הצדדים. מחד, הוא מאפשר לתושבים הליך בטוח והוגן בליווי גורם בלתי תלוי הפועל ללא מטרות רווח, ומאידך, הוא מייצר וודאות ובטחון ליזם. במקום שהיזם יישא בכל עלויות התכנון ובכל הסיכון, העירייה מובילה תהליך תכנון, יחד עם הדיירים, והיזם יודע בדיוק לאן הוא נכנס ומה הוא מקבל. תוצאות ההליך בלה גוורדיה מעידות על ההצלחה של המודל ו-win-win של ממש לכל הצדדים. אין לי ספק שגם בפרויקט הזה כל הצדדים ירוויחו".

גינזברג מנכל עזרה ובצרון // צילום: דורון סהר
גינזברג מנכל עזרה ובצרון // צילום: דורון סהר

כזכור, בחודש ינואר האחרון אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של תל אביב-יפו את התכנית להפקדה, וכעת היא נמצאת בשלב פרסום להתנגדויות. במסגרת התב"ע, הבניינים ברחוב מעפילי אגוז 60 ו-64 יעברו התחדשות עירונית המורכבת משילוב של עיבוי-חיזוק ופינוי-בינוי. במסגרת התהליך, בניין אחד יעבור חיזוק ושיפוץ חיצוני, הרחבת דירות כולל ממ"ד, הוספת מעלית,  הקמת חדר לובי והוספת 4 יחידות דיור בקומת הקרקע, ללא תוספת קומות. הבניין השני ייהרס, ובמקומו יוקם בניין בן 22 קומות ו- 121 דירות, כאשר בעלי הדירות המקוריים יקבלו דירות חדשות בתוספת שטח, מרפסת שמש וחניה תת קרקעית.

מחברת "עזרה ובצרון" נמסר כי: "הובלנו את תכנון התב"ע לפרויקט תוך שיתוף מלא של בעלי הדירות. ה"קול הקורא" גובש יחד עם נציגות הבעלים, וכך גם ההסכם לפרויקט, שנוסח ביחד עם נציגות הבעלים ובאי כוחם והוכתב מראש, באופן שהביא לכך שההסכם הוא גם הוגן וגם מגן היטב על זכויות הבעלים. בחירת היזם תתבצע על ידי הדיירים. גם לאחר בחירת היזם תמשיך "עזרה ובצרון" ללוות את דיירי המתחם בזמן ביצוע הפרויקט, האכלוס ועד תום שנת הבדק".

סמנכ"לית התחדשות עירונית בחברת "עזרה ובצרון", אדר' גיליה ברגר קוליץ התייחסה לתב"ע הייחודית בכפר שלם, ואמרה כי: "מתחילת התכנון נבחנו חלופות רבות  להתחדשות במתחם. כל חלופה הכוללת את הריסת כלל המבנים הביאה לנפחי בינוי גבוהים מידי, אשר אינם נותנים מענה ראוי כסביבת מגורים. החלופות היחידות שמצאנו בהן פוטנציאל לבינוי עתידי ראוי ובסיס כלכלי איתן, היו אלו אשר שילבו בין פתרונות שונים להתחדשות עירונית באותה תכנית".

גיליה ברגר קוליץ // צילום דורון סהר
גיליה ברגר קוליץ // צילום דורון סהר

עוד הוסיפה ברגר-קוליץ, כי "לאורך השנים למדנו תוך כדי תנועה את המשמעויות הקהילתיות – חברתיות עבור התושבים בשכונות בהן כלל מבני המגורים סומנו להריסה. דווקא שמירה על חלק מן המבנים וחידושם במסגרת עיבוי, מאפשרת לפחות לחלק מהקהילה להישאר בשכונה, ולשמור על החוסן הקהילתי יחד עם עוגנים קהילתיים נוספים, כגון, מבני ציבור ומרכזי מסחר

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות