banner
800 מכתבים נשלחו תוך יממה בקמפיין לביטול הותמ"ל // depositphotos
800 מכתבים נשלחו תוך יממה בקמפיין לביטול הותמ"ל // depositphotos

800 מכתבים נשלחו תוך יממה בקמפיין לביטול הותמ"ל

החברה להגנת הטבע קראה לציבור לשלוח מכתב ליו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ובתוך יממה בלבד שיגר הציבור 800 מכתבים

לאחרונה פרסמה ועדת הפנים את הצו להארכת הותמ"ל בשנה נוספת, עליו חתומים ראש הממשלה ושר האוצר. עם פרסום הצו התאפשר לציבור להגיש הסתייגויות עד ליום ה-18 בפברואר ולאחר שורה ארוכה של צעדים שנקטה החברה להגנת הטבע לביטול הותמ"ל, היא קוראת כעת לציבור לשגר מכתב התנגדות ליו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת.

800 מכתבי בתוך יממה
בקמפיין המוצלח שעלה באתר החברה ומתנהל ברשתות החברתיות לביטול הותמ"ל, השתתפו בתוך יממה מפרסומו כבר 800 איש, אשר שלחו את המכתב. בדברי ההסבר של החברה להגנת הטבע לקמפיין "המכתב", נאמר כי: "עד כה לא נבנתה ולו דירה אחת מכח התכניות שאושרו על ידה. מנגד, התכנון בוועדה יוצר נזקים סביבתיים, תחבורתיים וחברתיים קשים. זאת ועוד, הוועדה גורעת עשרות אלפי דונמים של שטחים פתוחים, חקלאיים וטבעיים, ובכך פוגעת בחקלאות ואפשרויות התושבים לפעילויות פנאי ונופש בטבע". בחברה קוראים לציבור להשפיע, בטענה שזוהי ההזדמנות לקרוא לכנסת ולממשלה שלא להאריך את פעילותה שהותמ"ל ואף מאפשרים לגולשים לשלוח מכתב דרך האתר.

הציבור: "אכזבה גדולה"

במכתב, המיועד לח"כ יואב קיש, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, נכתב בין היתר כי לא רק שהותמ"ל לא מסייעת בפתרון משבר הדיור, אלא היא מייצרת נזקים: "הותמ"ל מייצרת שכונות פרבריות בשולי ערים קיימות, המנותקות מהמרקם הקיים של העיר ומהחיים בה, שכונות שהן שממת בטון במקום עירוניות פורחת. השכונות שואבות את המשאבים והתשומות העירוניות מהשכונות הקיימות ומתושבי העיר ומתחרות בתהליכי התחדשות עירונית ושיקום תשתיות ליבות ומרכזי הערים. התוכניות יוצרות התבדלות חברתית ומעמיקות פערים כלכליים-חברתיים בין שכונות הערים. גם השימוש בכלי החברתי המרכזי שניתן לוועדה- דיור להשכרה ארוכת טווח במחיר מופחת- מועט". עוד נכתב כי: "לצערי, החוק והותמ"ל הם אכזבה גדולה והתוכניות שהוועדה מאשרת הן בבחינת בכייה לדורות. אני קורא לך ולוועדה בראשותך שלא לאשר את הארכת פעילות הותמ"ל".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות