banner
Blurred people on subway platform leaving the train

תכנית קווי המטרו במטרופולין ת"א תוצג לות"ל

העלות מוערכת בכ-100-150 מיליארד שקלים. התוכנית כוללת מסילות תת קרקעיות באורך של 130 קילומטרים ולמעלה מ-100 תחנות רכבת, האמורות לקלוט מיליון וחצי נוסעים ביום ו-450 מיליון נוסעים בשנה

משרד התחבורה וחברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) יציגו לראשונה לועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל)  תכנון וביצוע של שלושה קווי מטרו במטרופולין תל אביב. השר כץ ציין כי רשת קווי המטרו, שתוקם במטרופולין תל אביב, מהווה מערך משלים לרשת העילית של קווי הרכבת הקלה ועם השלמתה, עתידה הרשת להסיע 300 מיליון נוסעים בשנה. חברת נת"ע השלימה לאחרונה את התכנון הראשוני של רשת קווי המטרו במטרופולין תל אביב. עוד ציין השר כץ, כי בכוונתו לבחון צירוף של ישובים נוספים לרשת המטרו. זאת, במסגרת דיונים הצפויים להתקיים עם הגורמים הרלוונטיים לנושא.

150 מיליארד שקל
העלות הראשונית של קווי המטרו מוערכת בכ-100-150 מיליארד שקלים והיא כוללת מסילות תת קרקעיות באורך של 130 קילומטרים ולמעלה מ-100 תחנות רכבת, האמורות לקלוט מיליון וחצי נוסעים ביום ו-450 מיליון נוסעים בשנה. תוואי הרכבת יעבור בין 22 רשויות מקומיות במרכז הארץ. תדירות הרכבות תעמוד על 3-4 דקות. על פי התכנית, קו המטרו הראשון שיהיה באורך של כ-73 קילומטרים, ינוע בציר צפון – דרום וישרת את הערים רעננה, הרצליה, רמת השרון, כפר סבא, הוד השרון, תל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון, נס ציונה, רחובות, באר יעקב, רמלה ולוד, וכן אזורי פיתוח עתידיים בהם תע"ש השרון, צומת גלילות, חולון וצריפין.  קו המטרו השני יהיה באורך 25 קילומטרים וינוע בציר מזרח-מערב. הקו ישרת את הערים ראש העין, פתח תקוה, רמת גן, גבעתיים ותל אביב, וכן אזורי פיתוח עתידיים, בהם אזור סירקין. קו המטרו השלישי שיהיה באורך 32 קילומטרים, יהוה קו חצי טבעתי שיחבר בין כל הקווים. הקו ישרת את הערים בת ים, חולון, אזור, אור יהודה, גבעת שמואל, פתח תקוה, תל אביב, רמת השרון והרצליה, וכן אזורי פיתוח עתידיים בהם גליל ים ומערב רמת השרון,  תל השומר ואור יהודה.

כץ: "אחרי 100 שנים של חזון, ו-60 שנה של הבטחות שלא מומשו, אנו מוציאים לדרך שני מגה פרויקטים, שישנו מן היסוד את המציאות התחבורתית במטרופולין תל אביב. המציאות שתהיה כאן ובגוש דן כולו בעוד שנים ספורות, תהיה ותראה אחרת, ותשתווה למקובל במדינות המתקדמות באירופה. רשת קווי המטרו והרשת העילית ירחיבו את מערך הסעת ההמונים בתל אביב ובגוש דן, לכל הערים הסובבות את המטרופולין. המהלך יקצר באופן משמעותי את זמני הנסיעה למרכז הארץ ויאפשר לוותר על השימוש ברכב הפרטי בשעות העומס, בהתאם למקובל בעולם".

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות