banner
פרויקט נוגה 1 של חברת יוסי אברהמי // הדמייה 3ddesign
פרויקט נוגה 1 של חברת יוסי אברהמי // הדמייה 3ddesign

פרויקט מגורים ומסחר יקום על מגרש בנק לאומי המיתולוגי ביפו

עיריית תל אביב-יפו אישרה מיזם מגורים ומסחר הכולל 64 יח"ד, אשר ייבנה על שטח הסניף הראשון של בנק אנגלו-פלשתינה, שפעל מאז 1903 ונודע במניעיו הציוניים

הדמיית הפרויקט // 3ddesign

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו, אישרה בכפוף לתנאים תכנית להקמת מבנה חדש בן 10 קומות למגורים וקומת מסחר, אשר יבנה על מגרש סניף בנק לאומי המיתולוגי ביפו ודחתה את מרבית טענות המתנגדים לפרויקט. מדובר בסניף הראשון של בנק אנגלו-פלשתינה שנבנה בשנת 1903 ונהרס לפני כשנתיים. בשנת 2014 מכר בנק לאומי את הסניף המיתולוגי ליזמי הנדל"ן ענב החץ ובהמשך חברת יוסי אברהמי נכנסה לשותפות להקמת מיזם במקום. לאחר מכן, יוסי אברהמי רכש את חלקם של ענב החץ וכעת מחזיק במלוא הזכויות בפרויקט. בניין המגורים כולל 64 יח"ד מעל קומת מסחר ומרתף תת-קרקעי עם כ-30 מקומות חנייה, בתכנון האדריכל גידי בר אוריין.

יזם הפרויקט יוסי אברהמי מסר כי: "אנחנו מקדמים את פרויקט נוגה 1 מאז רכשנו את הקרקע בשנת 2014. לפני 24 חודשים הרסנו כבר את המבנה הישן ומאז אנו פועלים לקבל את היתרי הבנייה. אני שמח שהצלחנו לעבור את המשוכה הזו ובתקווה כי כבר בחודשים הקרובים, לאחר קבלת היתרי הבנייה, אנו נתחיל בבניית בניין יוקרה ואיכותי, כפי שבנינו באזורים נוספים בארץ".

סיפורו של מבנה
רגע לפני שהקרקע תשתמש לטובת פרויקט יזמי, כדאי להזכיר ולזכור את הסיפור שעומד מאחורי המקום, שהיה אחד ממוקדי הציניות וגאולת אדמות הארץ. הוא נפתח ב-26 ביולי 1903 בשדרות ירושלים ביפו, כסניף הראשון של בנק אנגלו-פלשתינה. הבנק, שהוחזק על ידי ההסתדרות הציונית, סיפק שירותים בנקאיים ברמה אירופאית לאיכרי המושבות ולסוחרי יפו, יהודים וערבים כאחד. ההסתדרות הציונית לא התערבה בניהול השוטף של הבנק והקשר שלה איתו התקיים באמצעות המועצה של 'אוצר התיישבות היהודים'.

מנהל הבנק, זלמן דוד לבונטין, קבע כי השפה המדוברת והכתובה בבנק תהיה עברית. הבנק פעל ממניעים ציוניים, מימן ורכש קרקעות, מימן בניית בתים ביישובים עירוניים וכפריים וסיפק הון חוזר לתעשייה. לאחר קום המדינה חתמה הממשלה הזמנית הסכם עם בנק אנגלו-פלשתינה שבעקבותיו שימש הבנק כבנק המרכזי של המדינה. במסגרת תפקידו כבנק מרכזי, דאג הבנק להדפסת השטרות הראשונים ששימשו את מדינת ישראל וגם ניהל את הלוואות המדינה. בשנת 1950 הוקם "בנק לאומי לישראל", וב-1 במאי 1951 קיבל על עצמו בנק לאומי את כל הנכסים וההתחייבויות של בנק אנגלו-פלשתינה.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות