banner
אילוסטרציה // הדמיה הקו הכחול הרכבת הקלה בעמק רפאים // מתוך תוכנית אב לתחבורה
אילוסטרציה // הדמיה הקו הכחול הרכבת הקלה בעמק רפאים // מתוך תוכנית אב לתחבורה

"מנוע להתחדשות עירונית" – אור ירוק לקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים

העבודות להקמת הקו צפויות להתחיל כבר השנה. מינהל התכנון: "יהווה מנוע להתחדשות העירונית בשכונות"

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים החליטה על אישור התוכנית להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים. 

בהחלטתה ציינה הוועדה כי לקו הסגול, "תרומה משמעותית בהיותה מחברת את שכונות קריית היובל וקטמונים לרשת הרכבת הקלה. שכונות אלה עוברות תהליכים של התחדשות עירונית והקמת הקו תתרום לשדרוג משמעותי של איכות המרחב הציבור בשכונות אלה. כמו כן, מערכת הסעת המונים מאפשרת ציפוף של העיר וניצול יעיל של הקרקע והשפעתה מתפרסת מעבר לצירים בהם היא עוברת". 

הקו הסגול מתוכנן לעבור בשכונות קרית היובל, מלחה, פת וקטמונים, לאורך הרחובות טהון, גולומב, קוליץ, מנהרה מתחת לשכונת מלחה, אגודת ספורט הפועל, פת, יהודה הנשיא ובן זכאי. במינהל התכנון מציינים כי הקו הסגול יהווה ציר אורך מזרח-מערב בדרום העיר ויחצה את קווי הרכבת הקלה האחרים- האדום, הירוק והכחול, "בכך תגדל באופן משמעותי רשת הרכבת הקלה ויתאפשרו חיבורים רבים בין נקודות מוצא ויעד בעיר". 

אורך התוואי הינו כ-10 ק"מ, כאשר מתוכו כבר אושרו כ-6 ק"מ במסגרת תוכניות קודמות – האדום מהר הרצל ועד פסגת זאב, הירוק מגילה ועד הר הצופים והכחול ממלחה ועד רמות.

כעת כאמור אושר תוואי של כ-4 ק"מ נוספים, המשלים את התוואי כולו. יחד עם הקווים הקודמים תאפשר קו מזרח-מערב מהמרכז הרפואי הדסה ועד לשכונת תלפיות.

הוועדה ציינה עוד, כי למערכת הרכבת הקלה בירושלים תרומה משמעותית לעיר, "בין היתר בשל הפחתת הגודש בכבישים וקירוב שכונות מורחקות למוקדי תעסוקה ובילוי, תוך תרומה לאיכות החיים, לבריאות הציבור, לחוסן החברתי ולשוויון ההזדמנויות". 

התקציב להקמת הקו הסגול אושר כחלק מפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה שהיקפו 14 מיליארד ש"ח. עבודות ההקמה צפויות להתחיל בסוף השנה ולהיכנס לשיאן ב 2025, והקו צפוי להתחיל לפעול בשנת 2031.

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, שירה תלמי באבאי: "ירושלים מובילה ומקדימה את יתר הערים בכל הקשור בפיתוח תחבורה ציבורית באמצעות מערכת להסעת המונים ובעידוד הליכתיות. ירושלים נהנית כעשור מקו רכבת קלה פעיל ולעיר כבר אושרו מספר קווי רכבת קלה הנמצאים בשלבי הקמה מתקדמים. רשת הרכבת הקלה תחבר את השכונות המתחדשות של העיר אל מוקדי תעסוקה".

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן: "התוואי שנבחר למעבר הקו הסגול הינו המסלול שמשרת בצורה הטובה ביותר את השכונות שעוברות תהליכי התחדשות עירונית. בכך מבטא מסלול הרכבת הקלה את מדיניות הוועדה המחוזית לחיזוק השכונות הוותיקות בעיר ותמיכה בתהליכי פינוי בינוי ובבניה המחודשת של שיכוני ירושלים". 

התוכנית הוגשה על ידי עיריית ירושלים, ביזמת צוות תכנית אב לתחבורה.

בידקו מי הם הטובים ביותר בהתחדשות העירונית בישראל

קורס מבוא להתחדשות עירונית – לפרטים ליחצו כאן

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות