banner
רוני כהן // ישראל כהן
רוני כהן // ישראל כהן

רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק: "מפת הביקושים השתנתה"

מוצקין רושמת שיא, ת"א מובילה עם תמ"א 38 ורחובות שומרת על מעמדה בשפלה, כך עולה מניתוח נתוני הלמ"ס שביצעה החברה

קריית מוצקין היא העיר שבה נמכרו הכי הרבה דירות חדשות בישראל במהלך שלושת הרבעונים הראשונים של 2017, אף יותר מהערים הגדולות בישראל,  כך עולה מניתוח מכירת הדירות בישראל שביצעה חברת אלדר שיווק על פי נתוני הלמ"ס, אשר מתייחסים למכירת דירות חדשות מקבלנים.

למה מוצקין?
מהנתונים שהציגה החברה עולה כי במהלך שלושת הרבעונים הראשונים של 2017 נמכרו בקריית מוצקין 1058 דירות, מרביתן כתוצאה מפרויקט מחיר למשתכן בעיר, אך גם ממכירת דירות בשוק החופשי. בתקופה המקבילה ב-2012 נמכרו בעיר 73 דירות בלבד. עוד הסבירו בחברה כי קריית מוצקין נחשבת למבוקשת ביותר מבין כל הקריות של מפרץ חיפה כבר שנים ארוכות. שכונת כורדני, או בשמה החדש משכנות האמנים, מהווה את אחת מעתודות הקרקע הגדולות ביותר כיום למגורים באזור הקריות, והיא עתידה להפוך את קריית מוצקין לגדולה ביותר מבניהן. שרה אילין, סמנכ"לית שיווק בחברת שרביב, המקימה פרויקט בשכונת משכנות האמנים, אמרה כי: "בעקבות הפינוי של הבסיס הצבאי כורדני התפנה שטח עצום שייעודו מגורים. בשכונת משכנות האמנים יש שילוב של פרויקטים במסגרת מחיר למשתכן לצד פרויקטים יזמיים רגילים המיועדים לקהל הרחב, וכתוצאה מכך השכונה מושכת ביקושים מכל סוגי הרוכשים".

"מחיר למשתכן שינתה את מפת הביקושים"

רוני כהן , מנכ"ל אלדר שיווק מסביר את הנתונים: "תוכנית מחיר למשתכן שינתה את מפת הביקושים וכיום ניתן לראות ברשימת הערים שמכרו הכי הרבה דירות גם ערים קטנות יותר שריכזו ביקושים בעיקר בגלל התוכנית הממשלתית. לעומת זאת ישובים שריכזו היקף גדול של מכירות לפני 5 , כמו פתח תקווה ונתניה ירדו ברשימת הערים שמכרו הכי הרבה, שכן גם היקפי הבנייה בהן ירד. זה נובע בין היתר מכיוון שהמדינה לא משווקת קרקעות באזורי הביקוש האמיתיים. הבעיה המרכזית היא שהירידה במכירות בערים הגדולות אינה נובעת מירידה בביקושים אלא בגלל מחסור בדירות חדשות שצפוי להשפיע בתקופה הקרובה על עליית מחירים באותן ערים. הביקושים באזורי הביקוש נשארו גבוהים רק שהם לא מקבלים מענה. תוכנית מחיר למשתכן נותנת מענה רק לקהל הזכאים אולם משפרי דיור שירצו היום לרכוש דירות בערים גדולות בהן היצע הדירות ירד יתקלו ברמת מחירים גבוהה יותר".

תל אביב מובילה במכירת דירות במסגרת תמ"א 38
במקום השני בדירוג הערים שבהם נמכרו הכי הרבה דירות חדשות בשלושת הרבעונים הראשונים של 2017 נמצאת תל אביב עם 1021 דירות. "תל אביב בולטת במכירת הדירות גם מכיוון שנתונים אלה עדיין לא כוללים מכירות מפרויקט מחיר למשתכן, כמו כן הנתונים לא כוללים רכישת דירות במסגרת קבוצות רכישה.", מסבירים בחברה, "מכירת הדירות החדשות בתל אביב היא בעיקר במסגרת פרויקטי התחדשות עירונית, פרויקטי בוטיק שנבנים ברחבי העיר ומתחמים גדולים שנבנים עם בניה חדשה כגון שרונה, השוק הסיטונאי והגוש הגדול. אורית גבאי, מאנגל משאבים הבונה פרויקטי פינוי בינוי בשכונת הדר יוסף: "בשנים הקרובות הבניה החדשה בתל אביב תתמקד בעיקר בפרויקטי פינוי בינוי והתחדשות עירונית, שכן היצע הקרקעות הזמינות לבניה למגורים בעיר הולך ונגמר".

עוד עולה מהנתונים כי תל אביב שומרת על מעמדה כאחת הערים עם המכירות בהיקף הגבוה ביותר לאורך השנים, כאשר בתקופה המקבילה ב-2012 נמכרו בה 775 דירות חדשות, כאשר לפניה בדירוג היו אז פתח תקווה עם 951 דירות ונתניה עם 878 דירות חדשות.

שחר מחט, מבעלי קבוצת ניצן גרופ הבונה בתל אביב: "תל אביב תמיד היתה מבוקשת למגורים, והיא ממשיכה למשוך ביקושים רבים למרות שעדיין אין את ההגרלות של מחיר למשתכן. ניתן למצוא בה מגוון רחב במיוחד של דירות – החל ביוקרה, והמשך בהתחדשות ושימור. לצד הביקושים המסורתיים במרכז העיר, יש כיום ביקושים גבוהים לדירות גם בדרום העיר, שם המחירים עדיין נחשבים לסבירים".

רחובות מובילה בשפלה
בירושלים נמכרו בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה החולפת 1002 דירות זאת לעומת 584 בתקופה המקבילה ב-2012. ברמת גן נמכרו בשלושת הרבעונים הראשונים ב-2017  843 דירות חדשות, לעומת 387 בתקופה המקבילה לפני 5 שנים. ראשון לציון נמצאת במקום החמישי עם מכירות של 825 דירות חדשות, בין היתר גם בפרויקטי מחיר למשתכן, לעומת 529 דירות חדשות שנמכרו בתקופה המקבילה ב-2012.

בקרב ערי השפלה בולטת רחובות עם מכירות של 436 דירות חדשות. בנס ציונה נמכרו בתקופה המקבילה ב-2012 220 דירות והיא יצאה השנה מהרשימה של הערים שמכרו הכי הרבה דירות, בין היתר כי לא קיימת בעיר בניה משמעותית חדשה. עוד עולה כי פרויקטי מחיר למשתכן הציב את ערי הפריפריה בדרום במקומות מכובדים בדירוג, כאשר נתיבות רשמה מכירות בהיקף של 493 דירות (לא היתה בדירוג המקביל ב-2012) ובבאר שבע נמכרו 505 דירות חדשות לעומת 279 דירות בתקופה המקבילה ב-2012.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות