banner

עיריית ניו יורק מעודדת יזמים ישראלים לבנות בעיר

"יזמים ישראלים מבחינתי זה כמו משפחה, אז דעו שיש לכם חבר ושותף בעיריית ניו יורק", כך אמר חבר מועצת העיר בשבוע הנדל"ן ישראל-אמריקה

בחודש יוני התקיימה בניו יורק שבוע הנדל"ן ישראל-אמריקה, שערך מרכז הבניה הישראלי, במלון Dream Downtown, בהשתתפות יזמי הנדל"ן ואנשי העסקים היהודים של ניו יורק ויזמים ישראליים. מטרת הכנס היתה ליצור שת"פ לטובת בניין הארץ ועידוד השקעות נדל"ן בישראל.

דיוויד גרינפילד, חבר מועצת עיריית ניו יורק אמר ליזמים הישראלים: "ההשקעה בניו יורק משתלמת מתמיד. עיריית ניו יורק תשקיע השנה סכום של 75 מיליארד דולר בחינוך, אמנות תשתיות ועוד. האוכלוסייה בעיר גדלה ותגיע בקרוב ל-9 מיליון תושבים. מצד שני שיעורי האבטלה הם הכי נמוכים בשנים האחרונות, מעסיקים מתקשים למצוא עובדים,  ולכן יש כאן הרבה הזדמנויות ליזמים.

מבחינה נדל"נית יזמנו מספר תכניות שמקלות על הקמת פרויקטים בעיר, ואנו  מקלים על מי שמעוניין לבצע שינוי תב״ע ומאפשרים בנייה למגורים במקום מחסנים תמורת שילוב של דיור בר השגה. אנחנו מציעים גם תמריצים בתחום המיסוי וביחד זה יוצר כדאיות גדולה. אמנם התהליך של השינוי לוקח כשנתיים אבל זה משתלם. בנוסף אנחנו מאפשרים היום בניית מלונות  באזורים תעשייתיים. אנחנו פתוחים לרעיונות נוספים לרעיונות מחוץ לקופסא, ואם יש בקהל יזמים שרוצים לעבוד בניו יורק  – בואו אלי, תקבעו פגישה ,תציגו את הפרויקט שלכם ואנחנו נספק את עמדת העירייה כי אנחנו רוצים פה יזמים מצליחים. יזמים ישראלים מבחינתי זה כמו משפחה, אז דעו ששיש לכם חבר ושותף בעיריית ניו יורק".

דני דיין, קונסול כללי של ישראל בניו יורק: "כדי להיות ריאליסט בישראל צריך להאמין בניסים. צריך לראות את המהפך שעברה תל אביב כדי להבין שמעיר שלפני מספר עשורים נסגרה בעשר בערב כיום היא עיר שלא ישנה כמו ניו יורק, לונדון ועוד. ישראל פתוחה לעסקים. ה-BDS לא נמצא בראש סדר העדיפויות שלי כי אני חושב שהוא לא מצליח והעדות לכך היא הפריחה של הכלכלה הישראלית. העובדה שחברות אמריקאיות רוכשות חברות ישראליות במיליארדי דולרים, כמו עסקת אינטל ומובילאיי. מי היה מדמיין לפני 20 שנה שבאותו יום ראש הממשלה הישראלי ייפגש עם עמיתו הסיני והנשיא ייפגש עם עמיתו בהאנוי. ראיתי את הלו״ז של בנימין נתניהו באפריקה  – כל 15 דקות הוא נפגש עם מנהיג אחר כדי לעשות עסקים. אז נכון יש לנו בעיות אבל אנחנו נכנסים לשנת ה-70 של ישראל עם הרבה אופטימיות ועם שווקים פתוחים".

ערן רולס, יו"ר מרכז הבניה הישראלי קרא ליזמים הניו יורקים להשקיע בישראל  ואמר ש "זו לא רק השקעה כדאית אלא גם מצווה לבנות את ישראל. ישראל היא כלכלה חזקה והיא נמצאת בצמיחה גם מבחינת האוכלוסייה. כל 35 שנה האוכלוסייה מכפילה את עצמה וצריך לבנות 100 אלף דירות בישראל כל שנה כדי להדביק את הצרכים. לכן יש מספיק עבודה לכולם לעבוד ולעשות עסקים בשוק הנדל"ן הישראלי.

גו' ברקו, יו"ר קהילת הנדל"ן ישראל-אמריקה, ציין שהוא יליד ישראל שהגיע לניו יורק ועבד אצל מוישה הובלות, ושנמאס לו לסחוב ספות נכנס לתחום הנדל"ן. היום כיזם הוא יודע שהיזמים הניו יורקים יכולים להוות את הגשר בין ישראל לאמריקה.

בתמונה מימין: ערן רולס יור מרכז הבניה הישראלי ודני דיין קונסול כללי בניו יורק. צילום באדיבות ארנה פרי.

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות