banner
הדמיה להמחשה בלבד - פרויקט בית בחורש של משולם לוינשטין // יחצ
הדמיה להמחשה בלבד - פרויקט בית בחורש של משולם לוינשטין // יחצ

הלמ"ס: יקנעם עילית עקפה את הממוצע הארצי

יקנעם עילית נמצאת בתנופת בנייה מעבר לממוצע הארצי, כך עולה ממחקר שערך מרכז הבנייה הישראלי על פי נתוני הלמ"ס נכון לשנת 2016, המעיד כי היקף הבנייה החדשה ביקנעם עילית עומד כיום על 40.2 דירות לכל 1,000 תושבים, נתון הגבוה בשיעור של כ- 200% מהממוצע הארצי, שעומד על 13.2 דירות ל- 1,000 תושבים.

המחקר שמתפרסם בדק את כמות הדירות בפרויקטי הנדל"ן הפעילים היום ברחבי הארץ והשווה אותם על פי גדול האוכלוסייה בכל עיר נכון לשנת 2016.

שרון בן צבי, סמנכ"לית השיווק בקבוצת לוינשטין הבונה ביקנעם, מציינת כי: "צפויות להבנות כ- 1,400 יחידות דיור חדשות בעיר, עד כה אוכלסו כמחצית מהן. בשנים האחרונות העיר הפכה לנגישה מאוד ומבוקשת על ידי חברות ההיטק המאכלסות את אזורי התעסוקה וההיטק פארק בעיר. לכן ניתן למצוא באזור הייטקיסטים שהגיעו לאזור ממרכז הארץ. בנוסף, מיקומה של השכונה בסמוך לצירי תנועה מרכזיים כמו מחלף אליקים, כביש 70 ובראש ובראשונה כביש 6 הביא לאזור אוכלוסייה איכותית שרצתה להתגורר בצפון הארץ. גם משפרי דיור מהסביבה ומצמצמי דיור מהישובים היוקרתיים העוטפים את יקנעם בוחרים לעבור לגור בה בין היתר בגלל מחירי הדיור הזולים לעומת המחירים באזור. במכלול הכללי, כל עוד ניתן לרכוש כאן בית צמוד קרקע גדול, עם גינה במחירים שבין 2.4 ל- 2.9  מיליון שקל, ברור שהיא תחשב מאוד אטרקטיבית למשפחות שמחפשות את השילוב בין בית פרטי, מחיר שפוי, מיקום נגיש, אזורי תעסוקה וחינוך טוב".

בבדיקה שהתייחסה לישובים בהם יש כיום מעל 10,000 תושבים ניכרים פערים גדולים בין הישובים בארץ, כאשר בחלק מהישובים יש בניה בהיקף של עשרות דירות עבור כל אלף איש, ובחלק הבניה היא בהיקף נמוך מאד של פחות מדירה אחת לכל 1000 תושבים.

הדמייה להמחשה בלבד // באדיבות קבוצת לוינשטיין

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות