banner
היטל השבחה תמ"א 38
הדמיית פרויקט אקו רמת הדר החדשה בגבעת שמואל של חברת א.זיתוני

האם דירה מהניילון זולה יותר מדירה יד שנייה?

רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק: "אזורים שעוברים התחדשות עירונית מעלים את המחירים"

הרפורמות והתוכניות שמציפות את שוק הנדל"ן הישראלי גורמות לעיתים לתופעות מפתיעות. מבדיקה שנערכה על ידי מחלקת המחקר של אלדר שיווק עולה, כי ישנם יישובים ברחבי הארץ בהם מחירי הדירות מיד שנייה זינקו בשנה האחרונה והפכו ליקרים יותר מאשר דירות מקבלן. כך למשל בגבעת שמואל, דירת 5 חדרים מקבלן נמכרה במחיר ממוצע של 2.4 מיליון שקל לעומת 2.56 מיליון שקל לדירה מיד שנייה.

לדברי אבי זיתוני, הבעלים של חברת א. זיתוני המקים כ- 230 יחידות דיור בגבעת שמואל: "אני לא מופתע מהנתונים והם באמת משקפים את המצב בגבעת שמואל ובערים נוספות. צריך לשים לב שהפערים במחירים הם בין דירות חדשות שבבנייה לעומת דירות יד שנייה בבניינים שנבנו לכל היותר לפני 15 שנה. הסיבות לכך מגוונות ובעיקר נובעות מהעובדה שהדירות החדשות נבנות בשכונות חדשות עם מועד אכלוס ל- 3 שנים לפחות. מצד אחד זה מביא את חברות הבנייה להציע מחירים ותנאי מימון נוחים בשלב שיווק הפרויקט ומהצד השני בעלי דירות יד שנייה דווקא מעלים את המחירים בגלל האפשרות לאכלוס מיידי"

בנוסף זיתוני מדגיש כי הפער בין המחירים הוא זמני בלבד. לדבריו "ככל שהבנייה בפרויקטים החדשים תתקדם, הפער יצטמצם ובסופו של דבר מחירי הדירות החדשות יהיו גבוהים משמעותית ממחירי דירות היד שנייה".

לדברי רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק, "זה קורה ממספר סיבות. ראשית באזורים שעוברים תהליך את התחדשות עירונית או אפילו פוטנציאל להתחדשות עירונית אנו רואים את בעלי הדירות לוקחים פרמייה מאוד גבוהה על כך. במקרים רבים אותן עסקאות מעלות את ממוצע המחירים באותה עיר.

"נוסף על כך, בשנים האחרונות אנחנו רואים תופעה בה בעלי הדירות מיד שנייה מבקשים מחירים גבוהים משמעותית ממחירי השוק. חלקם מנסים את מזלם ומתמחרים את דירתם במחיר מאוד גבוה ומוכרים. עם זאת, בבדיקה שערכנו, מצאנו שרוב הפערים נמצאים דווקא בדירות הגדולות. כלומר, בעלי הדירות מנצלים את העובדה שבשל מחיר למשתכן, רוב היצע הדירות למשפרי דיור נמצא בשוק היד שנייה ומעלים מחירים בהתאם. לעומת זאת, יזם מוכר במחיר השוק. במחיר בו הוא מצד אחד יכול למכור כמה שיותר דירות ומצד שני להרוויח 10-15 אחוז כפי שהבנק דורש".

עם זאת, כהן מודה כי זה לא סוד שישנם יישובים בהם שוק היד שנייה העלה בסופו של דבר גם את מחירי הדירות החדשות.

הדמיית פרויקט אקו רמת הדר החדשה בגבעת שמואל של חברת א.זיתוני
הדמיית פרויקט אקו רמת הדר החדשה בגבעת שמואל של חברת א.זיתוני

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות