banner
צביה וילצ'יק // צילום: יהודית הופמן מג'ר
צביה וילצ'יק // צילום: יהודית הופמן מג'ר

הקשר בין היכולת המקצועית לבין הצגת הפרזנטציה של העסק

טור אישי // צביה וילצ'יק, מנהלת פיתוח, שיווק וקשרי אדריכלים

בימים אלו אני עובדת על  מיזם חדש, שמטרתו לסייע לבעלי עסקים ליצור את המותג של עצמם. בעבר אנשים היו מסתתרים מאחורי המותג, אך כיום הרשתות החברתיות עושות לנו עבודה נהדרת, ונותנות לנו פלטפורמה והזדמנות  מעולה להגיע לכל אחד  ואחת. תמיד תזכרו שעסקים עושים "אנשים עם אנשים" והכל מתחיל ומסתיים בחיבור האישי. לכן, על מנת להצליח במה שאתם עושים אתם חייבים ליצור לכם "קהילה".

אתם הפרזנטורים של העסק
בהגדרתה קהילה היא קבוצה של אנשים בעלי עניינים משותפים (אינטרסים או דעות), אשר יוצרים הפריה הדדית ורגשות משותפים. בטור הבא אדבר אתכם בהרחבה על יצירת קהילה כאקט שיווקי אך כרגע בואו נתמקד בנושא "המותג". אם כך למה עלינו ליצור את המותג? הרי אמרנו שעסקים עושים "אנשים עם אנשים". אנשים מוכנים לשלם יותר על מנת ללכת לרופא מומחה וזה נכון לגבי כל תחום. אתם חייבים ליצור את הבידול שלכם וזאת אתם תעשו על ידי יצירת המותג. ברגע שיצרתם את המותג הלקוחות  שלכם יהיו מוכנים לשלם יותר על מנת לקבל את השירות מכם. אך חשוב שתבינו, אתם הוא המותג, אתם הפרזנטור של העסק שלכם!

כיצד הופכים למותג?

היכולת שלכם לקדם את עצמכם זה מה שיהפוך אתכם למותג. שיווק עצמי, להפוך את עצמכם למומחים בתחומכם. זהו תהליך של עבודה, אסטרטגיה ובעיקר התקדמות של שלב אחרי שלב. תהליך מבלתי נודע למפורסם ומבוקש!

בין הדרכים לעשות זאת, אפשר למנות הרצאות, כתיבת ספרים, תכניות טלוויזיה, אזכורים, מדיה דיגיטאלית, מערך נוכחות אינטרנטית. לייצר מגוון רחב של מוצרים ותכנים. רשימת תפוצה ולקוחות שמקבלים דיוור במייל. ואז זה יכול לקרות גם לכם! רק חשוב מאוד לבנות תכנית ברורה ועקבית .

איך הכל מתחבר?

האם רכישת מקצוע כגון אדריכלות ועיצוב, אומר שאני גם יודע להעביר הרצאה? האם אתם יודעים כיצד לעמוד על במה בפני מאות אנשים מבלי להילחץ? האם אתם יודעים כיצד להתחיל את ההרצאה על מנת לתפוס את הקהל בעוצמה מהשנייה הראשונה? אין זמן ואין סבלנות לצופה הישראלי. האם אתם יודעים כיצד להכין סרטי וידאו לעסק שלכם מבלי לשעמם את הצופים? האם הפרזנטציה שלכם ללקוח שווה הקשבה? האם זה שאתם אדריכלים או מעצבים כישרוניים גם אומר שאתם יכולים לעמוד מול מצלמת הטלוויזיה ולדבר ברהיטות , בביטחון ולעניין?

אני מניחה שעל רוב השאלות  עניתם בשלילה או שעדיין לא התנסיתם ועל כן אין לכם מושג.
מניסיוני האישי, אני יכולה לספר לכם שברגע שעומדת מצלמה מולכם
ואתם צריכים לראיין או להתראיין כל פני המשחק משתנים. בשבוע שעבר פנו אליי מהפקה של תכנית טלוויזיה, כמובילת דעת קהל בעולם האדריכלים והמעצבים וכבעלת קהילה גדולה. "אנחנו רוצים שתחברי לנו אדריכלים ומעצבים להגשת פינת עיצוב", ומה הדרישות אני שואלת? אמירה עיצובית וחדשנות, פורצי דרך בתחום, בעלי הופעה יצוגית, עמידה בביטחון מול מצלמה, עוברים מסך בקלות, בעלי יכולת ורבלית גבוהה ושפה רהוטה מול מצלמה.

והנה קיבלנו את ההוכחה שאין קשר בין היכולת המקצועית שלכם לבין הצלחת העסק שלכם.

אם כן אנחנו מבינים שחלק גדול מהצלחת העסק שלכם קשורה בארבע מרכיבים:

  • שיווק אישי
  • מיתוג
  • בידול
  • ומכירות

ובעיקר בהתפתחות שלכם ובידע. זה הזמן לצעוד קדימה למען הצלחה זו.

שלכם באהבה

צביה וילצ'יק – שיווק, פיתוח וקשרי אדריכלים.

צילום // יהודית הופמן מג'ר

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות