banner
רן מלאך //צילום: שי פרנקו
רן מלאך //צילום: שי פרנקו

עו"ד רן מלאך, סמנכ"ל פיתוח עסקי בוני התיכון עם תחזית לשנת 2019

"לאור החלת "חוק המאכערים", אני מצפה לגידול בחלקן של חברות הבניה הגדולות והוותיקות על חשבון מקומם של שחקנים מקומיים וחברות מדף שהתאגדו למטרת התארגנות אד-הוק להוצאת פרויקט"

תמונה: עו"ד רן מלאך // צילום: שי פרנקו

האירוע המשמעותי ביותר בשנת 2019 יהיה מערכת הבחירות והרכבת הממשלה החדשה. במערכת הבחירות הקודמות מצוקת הדיור היתה אחד הנושאים החשובים ונראה כי גם הפעם הנושא יהיה קריטי. עם זאת, חשוב לזכור כי שר אוצר חדש משמעותו מדיניות חדשה ועד אז ניוותר באי וודאות בשוק, שעלולה להביא לעליות מחירים. יתר על כן, שינוי מדיניות בשוק הנדל"ן ייצר תקופת הסתגלות שתאלץ את כל השחקנים בשוק לבצע הערכה מחדש.

בתחום ההתחדשות העירונית, לאחר תקופה ארוכה של עשייה בתחום, משך שנים רבות, אני מצפה לראות ב 2019, מימוש משמעותי של פרויקטי פינוי בינוי שהבשילו, במיוחד לנוכח המעורבות הגוברת של הרשות להתחדשות עירונית ופועלה בתחום. הדבר יתבטא לדעתי בגידול חד בחלקן היחסי של התחלות בניה בפרויקטים אלו מתוך כלל התחלות הבניה בארץ. לשם המחשה, רק בפרויקט שמובילה בוני התיכון בקרית אונו (על ציר לוי אשכול), עתידים להינתן היתרים לכמה מאות יח"ד חדשות.

כמו כן, לאור החלת "חוק המאכערים", אני מצפה לגידול בחלקן של חברות הבניה הגדולות והוותיקות על חשבון מקומם של שחקנים מקומיים וחברות מדף שהתאגדו למטרת התארגנות אד-הוק להוצאת פרויקט.  

חברות הבניה הגדולות מאוכזבות משיווק קרקעות המדינה לשוק חופשי ומנגד מלאי הקרקעות הפרטיות קרוב לכלות את עצמו. שוק הפינוי-בינוי, כולל השוק המשני בתחום זה (עסקאות החלפת ידיים בין יזמים), הפך לאטרקטיבי במיוחד.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות