banner
מימין- השר, ראש העיר והיזם // צילום: אבי שטטר
מימין- השר, ראש העיר והיזם // צילום: אבי שטטר

הפרויקט הגדול ביותר לתמ"א 38/1 נחנך בקריית ים

השר יואב גלנט, ראש עיריית קריית ים ורב הקבלן הוותיק ביותר במדינה, השתתפו בטקס הנחת אבן פינה של הפרויקט הגדול ביותר בצפון לתמ"א 38 במסלול חיזוק ותוספת בנייה. ראש העיר, דוד אבן צור: "יותר מ-50% מהדירות בעיר לא ממוגנות וחטפנו מספיק טילים מלבנון"

פרויקט תמ״א 38 ייחודי נחנך הערב בקרית ים והוא מאגד בתוכו קומפלקס של 3 בניינים קיימים,  ברחוב גלעד 1 פינת שד׳ ירושלים 104. בטקס הנחת אבן הפינה השתתפו שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט וראש עיריית קריית ים, דוד אבן צור .

הפרויקט, Gilboa Blue, כולל חיזוק המבנים הקיימים ובניית חזיתות חדשות, במסלול תמ"א 38/1, שכמעט ולא יוצא לפועל בארץ, שלא לדבר על אזורי הפריפריה הצפונית. במסגרת הפרויקט יחוזקו 54 יח"ד קיימות, תבנה תוספת של 63 יח״ד, כאשר גודל הדירות המוצעות עומד על 3-5 חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. על העיצוב האדריכלי המוקפד והחריג לטובה בנוף הבנייה בצפון אמון אדריכל מיקי אוטמזגין.

טקס הנחת אבן פינה // צילום: אבי שטטר
טקס הנחת אבן פינה // צילום: אבי שטטר

"מדובר בפרויקט התמ״א 38 הגדול ביותר בצפון", אמר באירוע היזם ערן גלבוע, הבעלים של חברת "יעקב גלבוע", "אנחנו החברה הגדולה ביותר להתחדשות עירונית בצפון וגאים להוביל פרויקט בסדר גודל כזה. אני מברך ומודה להוריי אורה ויעקוב גלבוע, שיושבים איתנו ובמיוחד לאבי שחגג 85 שנה – רב קבלן הוותיק במדינה. אני גאה להמשיך את המורשת שלו".

בימים אלו שלפני הבחירות ברשויות המקומיות, השר גלנט לא הסתיר את העובדה שחברותו ותמיכתו בראש העיר, דוד אבן צור, היא זו שהביאה אותו לעיר. לאחר שהרעיף שבחים על ראש העיר, הוא התייחס לפרויקט ואמר: "כנראה שהסברת לאדריכל שהוא הולך לבנות בלונדון", אמר גלנט ליזם, "ואחרי זה הבאת אותו לקריית ים. תראו, פרויקט כזה, בצורה הזו, בכל הקשור להתחדשות עירונית ותמ"א 38- אני עוד לא ראיתי בשום מקום ברחבי הארץ".

ראש העיר, דוד אבן צור, אמר כי 50% מהבתים בקריית ים אינם ממוגנים: "כל הפרויקט הזה נעשה בשבילכם, אני לא יכול לראות בתים רעועים שכל רעידת אדמה הכי קלה, אלוהים ישמור. יש פערי מיגון גדולים בקריית ים, יותר מחמישים אחוז אין להם ממ"דים ואין להם מקלט. המטרה היא קודם כל לחזק את המבנים ואז לשים לכם את המיגון. אנחנו נמצאםי באזור שחטף מספיק טילים מלבנון ואנחנו תחת סיכון".

 

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות