banner
מנכל משרד הבינוי והשיכון בני דרייפוס בכנס מגדילים // צילום: דרור סיתהכל
מנכל משרד הבינוי והשיכון בני דרייפוס בכנס מגדילים // צילום: דרור סיתהכל

לראשונה: משרד הבינוי תובע יזם בטענה שאיחר במסירת דירות

משרד הבינוי והשיכון הגיש תביעה בסך של למעלה מ-100,000 שקל נגד חברת "זיפ תמ"א 38 בורכוב 14-16 פתח-תקווה", בטענה כי איחרה בעשרה חודשים במסירת דירות הנועדו לדיירי דיור ציבורי. 6 יזמים נוספים צפויים להיתבע אף הם. בחברה אומרים בתגובה: "המשרד מנסה להפעיל לחץ פסול"

תמונה: מנכל משרד הבינוי והשיכון בני דרייפוס בכנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

משרד הבינוי והשיכון הגיש תביעה ראשונה על סך של מעל ל-100,000 ₪ כנגד חברת "זיפ תמ"א 38 בורכוב 14-16 פתח-תקווה,  אשר לטענתו איחרה בעשרה חודשים במסירת דירות הנועדו לדיירי דיור ציבורי . בנוסף, בימים הקרובים יעביר המשרד לפרקליטות המדינה חומרים להגשת תביעות מול שישה יזמים נוספים, כך נמסר מהמשרד, שם ציינו כי: "כלל הפיצויים שנגבים מהיזמים בגין איחורים- בין אם בהליך פשרה ובן אם בתביעה- יופנו כולם לקרן הדיור הציבורי".

בנימין דרייפוס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "במסגרת רכישה של דירות לדיור הציבורי, המשרד נחשף לתופעה של שגרה באיחור מסירת דירות לדיירים, ומאידך על כך שדיירים אינם מקבלים את הפיצוי כפי שנקבע בחוק המכר דירות אילולא התערבות בית המשפט.

אנו כמשרד נפעל בכל הדרכים החוקיות העומדות לרשותנו כדי לקבל את הפיצוי הקבוע בחוק מקבלנים ובנוסף נפעל בזמן הקרוב להגברת המודעות של רוכשי הדירות בשוק בכלל, לפיצויים הקיימים בחוק המכר ולזכויותיהם מכוח החוק, כדי שרוכשי דירות יממשו זכויותיהם".

כידוע, חוק המכר (דירות), התשל"ג-1973 קובע כי מוכר דירה כהגדרתו בחוק, המאחר במסירת הדירה לרשות הקונה, נדרש לשלם פיצויים לקונה החל מהיום ה-61 לאיחור ועל כל תקופת האיחור החל מהמועד החוזי למסירת הדירה ועד להעמדת הדירה לרשותו.

במשרד טוענים כי: "במסגרת בדיקה אשר בוצעה בשיתוף אגף נכסים של המשרד וממונה חוק המכר, נמצא כי למעלה מ-70% מהדירות החדשות אשר נקנו למאגר הדיור הציבורי, נמסרו באיחור. בכמה מקרים עד כה, הגיע המשרד לסיכום עם היזמים בגין הפיצויים המגיעים לו, והפיצויים הופנו בחזרה לקרן הדיור הציבורי לטובת רכישת דירות נוספות עבור הדיור הציבורי. לראשונה, בעקבות חוסר נכונות של מספר יזמים לשלם פיצוי בגין האיחור, פנה משרד הבינוי והשיכון ליחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה בבקשה להגשת תביעות למימוש זכויות המשרד על פי חוק. בשבוע שעבר הוגשה תביעה ראשונה על סך של מעל ל-100,000 ₪ כנגד חברת "זיפ תמ"א 38 בורכוב 14-16 פתח-תקווה אשר איחרה בעשרה חודשים במסירת הדירות לרשות המשרד. כמו כן, בימים הקרובים יעביר המשרד לפרקליטות המדינה חומרים להגשת תביעות מול שישה יזמים נוספים".

ד"ר יפעת שאשא ביטון, שרת הבינוי והשיכון: "לא נסכים לכך שמשפחה תמתין עוד יום אחד נוסף מעבר להכרח, בשל איחור מסירה של יזם. אנו עומדים על הבטחת הזכויות של כלל רוכשי הדירות ולשיפור הנורמות הנוהגות בתחום, כך שיזמים יעמדו בלוחות הזמנים להם התחייבו כלפי הרוכש על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בדיירי הדיור הציבורי.  בהנחייתי, פועלים אגף נכסים וממונה חוק המכר לעמוד על האינטרסים של המשרד והציבור. נמשיך לפעול עד השגת מלוא הפיצויים המגיעים על פי חוק."

יפעת שאשא ביטון שרת הבינוי והשיכון // צילום יעל אורבך
יפעת שאשא ביטון שרת הבינוי והשיכון // צילום יעל אורבך

מחברת "זיפ תמ"א 38 בורכוב 14-16 פתח-תקווה", נמסר בתגובה: "התביעה הוגשה כאשר התנהלו מגעים עם נציגי משרד השיכון, ככל הנראה מתוך מטרה להפעיל לחץ פסול על החברה. במסגרת המגעים הוצגו על ידי החברה עובדות התומכות בכך שתקופת העיכוב במסירת הדירה (ככל שהיתה כזו) הינה קצרה בהרבה מהנטען, וגם היא נגרמה, בין היתר, כתוצאה מעיכובים של רשויות שלטוניות, שאינן בשליטת החברה.  מעניין לגלות כי המדינה ביד אחת מעכבת יזמים בביצוע פרויקט של חיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה, ובידה האחרת מגישה תביעות בגין עיכובים במסירת דירות. החברה תמשיך לפעול למיגון, חיזוק ושיפוץ בניינים ישנים במסגרת של התחדשות עירונית לטובת כלל לקוחותיה. כתב התביעה טרם נתקבל בידי החברה, לאחר קבלתו תוגש לבית המשפט כתב הגנה של החברה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות