banner
פאנל במסגרת מושב הנדלן כנס חדרה לאנרגיה 19 // צילום שלומי גבאי
פאנל במסגרת מושב הנדלן כנס חדרה לאנרגיה 19 // צילום שלומי גבאי

חדרה מאיצה את התחבורה והמסחר: "מאמינים בעירוב שימושים כמכפיל כוח"

כך אמר נדב הדר, מהנדס העיר חדרה, שהוסיף: "פרויקט הרכבת ידלג על בנימינה, וחדרה שהולכת להחליף אותה, תהיה השער והחיבור בין חיפה לתל אביב"

מושב הנדלן בכנס חדרה לאנרגיה // צילום שלומי גבאי

בכנס חדרה לאנרגיה 19 אמר נדב הדר, מהנדס העיר כי: "בעוד חמש שנים יפתח פה מרכז תחבורה משולב של רכבת וטרמינל נוסעים ויש לו משמעות רבה. תחנת האוטובוס המרכזית מפונה כיום ממרכז העיר ובעתיד התחנה שתשלב את הרכבת והאוטובוסים תאפשר חיבור אמיתי בין אמצעי התחבורה הציבורית ותייצר מגוון פתרונות עבור התושבים ועבור המבקרים בעיר. במסגרת השדרוג הדרמטי של התשתית התחבורתית והקווים בחדרה, יוקמו 60 תחנות אוטובוס חדשות ו-6 תחנות קצה. בנוסף, יפתח מתחם שיכלול 1400 מקומות חניה.  פרויקט הרכבת ידלג על בנימינה, וחדרה שהולכת להחליף אותה, תהיה השער והחיבור בין חיפה לתל אביב". 

עוד ציין הדר כי ,"את מתחם האנרג'י פארק אנו רואים כפארק הייטק ופועלים בכיוון הזה, על מנת שחברות משמעותיות יגיעו לכאן. אנו מקווים תוך שנה להביא בשורה- מאמינים בעירוב שימושים כמכפיל כוח ושואפים להפעיל את המתחם 24/7, לייצר שימוש יותר נכון במרחב הציבורי כחלק מהתב"ע החדשה למתחם".

רועי גפני סמנכ"ל שיווק ופתוח עיסקי בחברת אפרידר, אמר כי: "אין ספק שעירוב שימושים זה הדבר הבא. בגלל המחסור בשטחים פנויים וגם בגלל עניין איכות החיים. היום צעירים ובעלי משפחות רוצים לעבוד ליד הבית ולכן עירוב שימושים הוא דבר שהביקוש אליו היום גבוה. אנשים מחפשים שגן הילדים יהיה בגב הבניין של מקום העבודה ושדירת המגורים תהיה באותו מתחם. על מנת לקדם תכניות כאלה מהר יותר, בכל תכנית צריכה להיות ראיה יזמית  וצריך תמיד לייצר כדאיות כלכלית. לבנות את קומה 61 זה זול יותר מלבנות את קומה 17. כשחוסכים קרקע אפשר גם לעלות חניה למעלה. התפעול מאוד יקר לחניונים בבניה ואם יוצרים תב"ע לתעשייה עתירת ידע ונותנים תקן חניה גבוה, זה מוזיל את הבניה בצורה מדהימה. הכוח הכלכלי זה מה שמניע את הפרויקטים האלה". עוד ציין גפני כי: "חדרה היא עדיין העיר הכי זולה באזור השרון וטרם מימשה את הפוטנציאל של המחיר שלה. אנו מאמינים במרכזי ערים וחושבים שתושבים רוצים לחיות בלב  המרכז העירוני והעסקי של הישוב. רכשנו קרקע מאוד גדולה במרכז חדרה להקמה של 220 יחידות דיור עם מרכז מסחרי".

שגיא ניב- מנכ"ל פארק עתידים בתל אביב, אמר כי: "אין ספק שגוש דן והשרון נמצאים בבעיה תחבורתית משמעותית. ראש העיר תל אביב דוחף ומקדם פתרונות תחבורה שיתופיים והמדינה מקדמת באמצעות נת"ע את קווי הרכבת הקלה , אבל השינוי המשמעותי יקרה רק דרך שינוי הרגל צרכני. בחו"ל אנשים נוסעים לעבודה בחליפות ברכבת. זה ייקח זמן אבל בסוף השינוי הזה חייב לקרות. גם בחדרה יש כזה חזון. כבר כעת מקדמים את הפיכת תחנת הרכבת לתחנה המרכזית בצפון בין תל אביב וחיפה. המטרה לעורר תנועה של אנשים שיעדיפו לבוא ולעבוד באזורי התעסוקה בחדרה כי יהיה להם קצר יותר מנסיעה ברכב מתל אביב לרעננה למשל או להיפך".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות