banner
יעלה מקליס // צילום: מיכל מסינג

"שמירה על הצביון הוא אחד האתגרים הגדולים בהתחדשות עירונית"

התחדשות עירונית במרכז העיר, מחיר למשתכן בשטחים העירוניים הפתוחים ופתרונות מיגון לכלל התושבים – ראשת העיר יהוד מונסון, יעלה מקליס, חושבת כל העת על פתרונות דיור אבל מקפידה לשמור על אופיו של היישוב: "נושא החברה והקהילה הוא ראשון במעלה"

הביקושים הגבוהים לדירות ביהוד מונסון הובילו את ראשת העיר, יעלה מקליס, למציאת פתרונות יצירתיים על מנת לייצר דירות חדשות בעיר. בריאיון ל"מגדילים" היא מספרת: "הפתרון אצלנו כולל כמה שלבים – השלב הראשון הוא לנסות לשלב דירות קטנות במתחמי בינוי שאנחנו מאשרים. עכשיו עשינו פיילוט במתחם של מרכז העיר כשאפשרנו לבנות דירות קטנות שנמכרו בהנחה לבני העיר. בשלב הבא יהיו פתרונות יותר מרחיקי לכת כמו מחיר למשתכן בשטחים הפתוחים אבל עם תיקונים קלים – אחוז קטן יותר ממספר הדירות בכל מתחם יהיה שייך למחיר למשתכן ואנחנו שואפים שהדירות שיימכרו שם לזוגות צעירים ישולבו במתחמים עם דירות גדולות יותר ודירות שיימכרו במחירים של השוק החופשי".

על הבנייה המרכז העיר אומרת מקליס: "תוכנית המתאר של יהוד מונסון למרכז העיר נותנת פתרונות מיגון. המבצע האחרון הראה ש'כולנו עוטף עזה' היא לא רק ססמא וזה כולל את יהוד מונסון שנמצאת בתחום 80 ק"מ שמצריך את הצורך בפתרונות מיגון והתחדשות של העיר. בנושא פינוי בינוי אנחנו עובדים מאוד חזק על פי תוכנית האב שמדברת על תוכנית עירונית לכל מרכז העיר ויצירת פתרונות מיגון לכל מי שיגור שם. יש ממ"דים בדירות וחיזוקים נגד רעידת אדמה וכל מה שכרוך בפתרונות מיגון עבור בעלי הדירות".

מקליס מדגישה את הצורך בשמירה על אופיה של העיר: "שמירה על הצביון זה אחד האתגרים הגדולים בהתחדשות עירונית. כבר מתחילת הדרך אמרתי שזה קודם כל הליך חברתי, צורך ציבורי קהילתי ואחר כך הפתרון הוא פיזי אבל נושא החברה והקהילה הוא ראשון במעלה. אנחנו רואים מתחמי בינוי מתיישנים שהאוכלוסייה שם זקוקה לחידוש הזה ולכן המחויבות שלנו כרשות היא לתת להם את הפתרון וליצור שם מתחמים איכותיים מחוזקים לשעת חירום עם איכות חיים טובה הרבה יותר. אצלנו יש יתרון שהוא גם מגבלה בגלל שדה התעופה אנחנו מוגבלים ב -86 מטר מעל פני הים זה אומר שמגדלים גבוהים אנחנו לא יכולים לבנות אבל בכל זאת העניין של לשמור על עירוניות ומרחבים עירוניים זמינים ונגישים הוא מאוד חשוב וזו למעשה הסיבה שיצאנו לפני חמש שנים לתוכנית אב להתחדשות עירונית ליצור את היכולת הזו למרחבים האלו לשמור על החיבורים בין האנשים על הקהילה וחיי חברה תוססים".

בעניין עירוב שימושים אמרה ראשת העיר: "לאור המצוקה של הקרקעות אנחנו בהחלט בעד עירוב שימושים שצריך להיעשות בחוכמה ובזהירות, שאנשים ישתמשו פחות ברכב הפרטי שלהם שיוכלו לקבל את השירותים הקהילתיים, מקומות עבודה וחיים יומיומיים בתוך המתחם הקיים וכך נקטין את העומס על הכבישים. אבל כמובן צריך למצוא את האיזון כך שהשימושים לא יפריעו אחד לשני ולא יפגעו באיכות החיים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות