banner
יקי אמסלם // צילום: מיכל מסינג
יקי אמסלם // צילום: מיכל מסינג

"לפשט את הבירוקרטיה לטובת התחדשות עירונית טובה יותר"

מנכ"ל קבוצת אלמוג יקי אמסלם מתייחס להארכת תוכנית "מחיר למשתכן", לעבודה מול ראשי הרשויות ולעתיד ההתחדשות העירונית על רקע ההחלטה להגביל את פעילות תמ"א 38: "לחתוך אותה בהינף יד זה לא מציאותי, מאמין שנראה תיקונים להחלטה הזו"

יקי אמסלם // צילום: מיכל מסינג

קבוצת אלמוג מאגדת בתוכה שלוש חברות העוסקות בייזום למגורים ומכירה מקרוב את תחום ההתחדשות העירונית הסובל מבירוקרטיה מורכבת במיוחד. בריאיון ל"מגדילים" אומר המנכ"ל יקי אמסלם: "רק השנה פתחנו שני פרויקטים לביצוע במסגרת התחדשות עירונית – ביבנה 487 יחידות דיור ובחיפה 437 יחידות דיור האחד בינוי פינוי והשני פינוי בינוי. בשנים האחרונות אנחנו נהנים מרוח גבית מהרשויות המקומיות יש מחלקות מיוחדות שמובילות את ההתחדשות העירונית, ראש העיר ומהנדס העיר נלחם בוועדה המחוזית לטובת העיר שלו וגם אנחנו נהנים מכך. אני חושב שיש עוד מה לעשות, צריך לפשט את הבירוקרטיה ולזרז את התהליכים כדי שנוכל לעשות התחדשות עירונית בצורה טובה ומהירה יותר. ההכרזה על הפרויקט בחיפה התקיימה בשנת 2001 לפני 18 שנים אנחנו הגענו בשנת 2009 והתחלנו לבצע בשנת 2019. חבל, זה פשוט חבל".

על ההחלטה לסיים את פעילותה של תמ"א 38 בעוד שלוש שנים הוא אומר: "אני מאמין שלגנוז תוכנית שחיה פה עשר שנים ובועטת ומתקדמת ועברה תהליכים וקיבלה שיפורים רגולטוריים, לחתוך אותה בהינף יד זה לא מציאותי. אני מאמין שנראה תיקונים להחלטה הזו. העברנו את כובד המשקל אל ראשי הרשויות זה לא שלא תהיה תמ"א 38 פשוט נתנו להם את האפשרות לקבוע את היטלי ההשבחה והמיסוי, אני מניח שנראה פרויקטים קטנים שלא יוצאים לדרך ופרויקטים גדולים שמתקדמים".

אמסלם התייחס גם להחלטה להאריך את פעילותה של תוכנית "מחיר למשתכן": "מצד אחד מחיר למשתכן הגיעה לטפל במצוקה ספיציפית של הזוגות הצעירים ולתת להם את האפשרות לרכוש דירה במחיר מוזל, מצד שני לדעתי היא כשלה בכל יתר ההיבטים כי היא לא הצליחה להוריד את מחירי הדירות. ראינו אנומליות בין המכרזים בערים השונות דווקא בערים עם אוכלוסייה חזקה ולא מוחלשת ראינו את ההנחות הגדולות ביותר בעוד שבפריפריה ראינו הנחות פחות משמעותיות.

אני חושב שההארכה של התוכנית בזמן ממשלת מעבר לא היה הרעיון הטוב ביותר אני מקווה שעם הקמת ממשלה יצליחו מקבלי ההחלטות לעשות תוכנית אב קדימה ולראות איך באמת הם רוצים לטפל בענף הזה – במחירי הדירות, בהתחלות הבנייה, בכוח האדם, בבירוקרטיה הכבדה ודרך זה אני סבור שנצליח לעשות פעולות קדימה לטובת הענף והרוכשים".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות