banner
ארכיון: הריסה אלמוג כרמל מערב // צילום: אופיר נחמני
ארכיון: הריסה אלמוג כרמל מערב // צילום: אופיר נחמני

פיקוד העורף ערך תרגיל במסגרת הריסת בניינים בפרויקט פינוי בינוי

7 שנים אחרי שיצא לדרך: מתחם המיועד לפינוי בינוי שימש לראשונה לתרגיל חילוץ של פיקוד העורף, במסגרת אירוע הריסת מבנים. יו"ר קבוצת אלמוג יזמית הפרויקט, בירך על שיתוף הפעולה עם פיקוד העורף, וציין כי: "פינוי בינוי מבשיל בטווח של יותר מחמש שנים. במקרה הזה חילופי השלטון לא עצרו את הפרויקט אבל  בערים אחרות שינויי שלטון הפילו פרויקטים"

הריסה אלמוג כרמל מערב // אופיר נחמני

פיקוד העורף נטל לראשונה חלק באירוע ההריסה שהתקיים בפרויקט פינוי בינוי בחיפה. במסגרת הפרויקט, הממוקם בשכונת נווה דויד בחיפה נהרסו בשלב הראשון שלושה בניינים ובמקומם ייבנה המגדל הראשון שיתנשא לגובה 28 קומות ויכלול 161 דירות. הפרויקט כולו משתרע על פני כ-16 דונם, במפגש הרחובות המלך אמציהו והמלך שלמה ויכלול שלושה מגדלי מגורים בגובה 28- 31 קומות, והוא צפוי להיות פרויקט המגורים הגבוה ביותר בחיפה.

התוכנית לפינוי המבנים הוותיקים בנווה דוד החלה ביוזמת עיריית חיפה כבר בשנת 2006 וקבוצת אלמוג מקדמת אותה מזה כ-7 שנים, כאשר את התכנון מוביל משרד האדריכלים החיפאי שוורץ–בסנוסוף. ראש העיר לשעבר,
יונה יהב, שפעל לקידום התוכנית, השתתף באירוע, ואמר כי: "הולכת להיות פה שכונת יוקרה על הים. היה פה סבל נוראי והגיע הזמן לאור ולחיוך". מ"מ ראשת העיר, מיכי אלפר, בירך ואמר כי: "ראינו את השמחה של הדיירים כשחתמנו על התוכנית,  זאת היתה שמחה מיוחדת מאוד והרגשתי גם שאני שותף להישג גדול, אבל הקרדיט מגיע להנהלה הקודמת. אנחנו בהנהלה הנוכחית עמלים על תוכנית לקידום השכונות האלה והפיכתן לערי חוף חדשות וראויות. הפרויקט הזה הוא הסנונית הראשונה, ואתם יחד עם העירייה עשיתם דרך ארוכה שפותחת את השער לפרויקטים הבאים".  

איציק אמסלם יור קבוצת אלמוג, ויונה יהב ראש עיריית חיפה בדימוס // אופיר נחמני
איציק אמסלם יור קבוצת אלמוג, ויונה יהב ראש עיריית חיפה בדימוס // אופיר נחמני

כאמור, ביום שקדם להריסה נערך במתחם תרגיל רחב היקף של פיקוד העורף , באמצעות גדוד סדיר של חטיבת החילוץ, המונה מאות חיילים אשר הגיע למתחם וקיים תרגיל המדמה נפילת טילים בשכונת מגורים. הגדוד עשה שימוש בציוד מיוחד, על מנת לעבור דרך קירות ותקרות ולחלץ נפגעים.

יקי אמסלם מנכל אלמוג ומיכי אלפר סגן ראש העיר חיפה // אופיר נחמני
יקי אמסלם מנכל אלמוג ומיכי אלפר סגן ראש העיר חיפה // אופיר נחמני

יו"ר קבוצת אלמוג, איציק אמסלם, אמר כי: "זוהי הפעם הראשונה שבה חטיבת החילוץ עורכת תרגיל כזה במתחם פינוי בינוי, רגע לפני הריסה. לפי נתונים שפורסמו לאחרונה ל-80% מהדירות בעיר אין ממ"ד". עוד אמר אמסלם כי: "הגענו לרגע הזה בחלוף 7 שנים של מאמץ משותף. אנחנו רואים בתהליך התחדשות עירונית שליחות אידיאולוגית. אנחנו היזמים עושים את כל העבודה הקשה הזאת כדי לייצר לנו את חומר הגלם הכי חשוב לנו – הקרקע, ויוצרים פרויקט עירוני בתקופה שבה אין עתודות קרקע. פרויקט אלמוג כרמל מערב יהיה איכותי ומודרני, ובמקום הבניינים הישנים שקיימים פה כיום יהיו שלושה מגדלים מרהיבים שיוסיפו 437 יח״ד לעיר, תשתיות חדשות, חניות מקורות, שטחים ירוקים, דירות חדשות ואיכות חיים".

באשר למשך זמן הפרויקט, ציין אמסלם כי: "אנו חיים במציאות שבה אין רצף שלטוני. בעולם של פינוי בינוי, פרק הזמן להבשלה של פרויקט לוקח יותר מחמש שנים. הינו מצפים שראשי הערים יכבדו את המצב ובמקרה הזה באמת כיבדו, אבל בערים אחרות שינויי שלטון הפילו לנו פרויקטים ומי שנפגע זה עם ישראל".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות