banner
ראראש עיריית ירושלים משה לאון // דרור סיתהכלש עיריית ירושלים משה לאון בכנס מגדילים // צילום: דרור סיתהכל
ראש עיריית ירושלים משה לאון // דרור סיתהכל

משה לאון: "נבנה 40 אלף יחידות דיור"

ראש עיריית ירושלים משה לאון: "צריך להביא את העיר למצב סוציו אקונומי טוב יותר מהיום- נעשה זאת באמצעות בנייה של כמה שיותר יח"ד וכמה שיותר מקומות תעסוקה"

ראש עיריית ירושלים משה לאון בכנס מגדילים // צילום דרור סיתהכל

בכנס הנדל"ן השנתי "ישראל מתחדשת" המתקיים לראשונה ביוזמת ובהובלת אתר החדשות הארצי לנדל"ן והתחדשות עירונית "מגדילים", אמר ראש עיריית ירושלים משה ליאון: "התחדשות עירונית היא הנושא החשוב ביותר שיש היום בענף הבנייה. בעיר ירושלים התחום הולך ותופס תאוצה מיום ליום ואם יש עיר שניתן להגיד שהיא זו שתוביל את נושא ההתחדשות העירונית בשנים הקרובות, זו ירושלים. כראש עיריית ירושלים, שמתי את ההתחדשות העירונית על סדר היום שלי. קיים מחסור ענק של משרדים בעיר, אם מחר מגיעה חברת הייטק רצינית שרוצה להקים את המטה שלה בעיר, אין לה מקום לשבת. 95% משטח המשרדים בעיר תפוס וכל הסיפורים על כך שחברות לא רוצות להגיע לכאן או שצעירים עוזבים את העיר, הם ברורים, כיוון שאם לא בונים עבור הצעירים מקומות תעסוקה אז כמובן שאין להם סיבה לגור בעיר. בירושלים יש אוכלוסייה נהדרת וכל מה שצריך לעשות כדי להמשיך ולקדם את העיר זה להציף אותה במנופים. 

הנחת המס שיש לחברות ההייטק שמגיעות לירושלים עומדת על 50% ממה שמשלמות אותן חברות במרכז. מדובר במאות מיליוני שקלים שניתנים כהנחת מס וזה מה שחברות ההייטק הצעירות מחפשות. 

בעשר שנים האחרונות, בכל שנה נבנו כ- 2500 יח"ד בממוצע בלבד, זו כמות מזערית אל מול הצמיחה של האוכלוסייה בעיר בכל שנה. כראש העיר אני מתכוון לבנות לפחות 30-40 אלף יח"ד בשנים הקרובות וזה אפשרי! כי יש אינסוף פרויקטים של התחדשות עירונית שאפשר לבצע, ישבתי עם התושבים והבטחתי להם שהכל יהיה בשיתוף ציבור, תוך הקשבה מלאה לחששות שלהם, המצוקות שלהם ומה שחסר להם, אבל החשוב ביותר הוא לבנות פה בניינים גבוהים שיהיו בני 30 קומות לפחות. 

אני מעודד בנייה לגובה, אני לא מדבר על מרכז העיר כיוון שאנו רוצים לשמור על הצביון של העיר העתיקה, אך בשכונות העוטפות את מרכז העיר, אין סיבה שלא יבנו בניינים לגובה. צריך להביא את העיר למצב סוציו אקונומי טוב יותר מהיום- נעשה זאת באמצעות בנייה של כמה שיותר יח"ד וכמה שיותר מקומות תעסוקה".

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות