banner
שר האוצר משה כחלון // צילום לעמ, לשכת עיתונות ממשלתית
שר האוצר משה כחלון // צילום לעמ, לשכת עיתונות ממשלתית

"מחיר למשתכן": הממשלה אישרה 36 מיליון שקל

הממשלה אישרה פה אחד את הצעת ההחלטה להקצות 36 מיליון שקל למענקי רוכשים וסבסוד פיתוח קרקעות בתכנית "מחיר למשתכן". נשיא ההתאחדות, ראול סרוגו: "מחיר למשתכן נכשלה במשימה המרכזית שלה"

שר האוצר משה כחלון // צילום לעמ, לשכת עיתונות ממשלתית

החלטה זו משלימה את ההחלטה שהתקבלה במועצת רשות מקרקעי ישראל בתאריך 13.11.19 להאריך את התכנית במהלך שנת 2020, ובכך למעשה ניתן אישור סופי להמשיכה במהלך שנת 2020 בכל רחבי הארץ.  בהתאחדות בוני הארץ מתחו ביקורת קשה על התכנית. נשיא ההתאחדות, ראול סרוגו, אמר כי: "מחיר למשתכן נכשלה במשימה מרכזית שלה – לחזק את אלה שידם אינה משגת לרכוש דירה, מאחר והיא אינה מבחינה במצב סוציו אקונומי של הזכאים. כך יצא כזוג צעיר המשתכר עשרות אלפי שקלים בחודש קיבל במקרים רבים את ההטבה הגבוהה יותר".

במשרד האוצר אומרים מנגד כי: "החלטת הממשלה הבוקר מהווה צעד נוסף להמשכיות התכנית, לאחר אישור ועדת התכנון והפיתוח בשבוע שעבר לפתוח 75% מההגרלות הבאות גם לסדרה ג'. בכך, החלטות אלה יתנו תקווה לזוגות הצעירים בטרם זכו וממתינים לממש את זכותם לרכוש דירה ראשונה בהנחה משמעותית".  עוד אומרים באוצר כי מנתוני חודש ספטמבר עולה שמספר עסקאות "מחיר למשתכן" נמצא בשיא בימים אלו, כאשר 2030 עסקאות בוצעו בחודש זה מכוח התכנית: "מספר זה מהווה 53% מסך העסקאות בדירות חדשות שבוצעו בחודש זה. הארכת התכנית תאפשר את המשך הרחבתה והשפעתה על שוק הדיור". 

שר האוצר משה כחלון, מסר בעקבות החלטת הממשלה: "רוב העסקאות לדירות חדשות בשוק הדיור כיום הן לזוגות הצעירים, בהנחה של מאות אלפי שקלים במסגרת מחיר למשתכן, בדיוק כפי שתכננו. החלטת הממשלה היום תאפשר את המשך התכנית כסדרה, על אף תקופת ממשלת המעבר. למעלה מאלפיים זוגות צעירים מגשימים את חלום הדירה במחיר הוגן מדי חודש, ואסור שזה ייפסק בגלל הפלונטר הפוליטי."

שרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון, מסרה כי: "תכנית מחיר למשתכן היא ללא ספק התכנית הממשלתית המשמעותית והמעמיקה ביותר שנעשתה במדינת ישראל, והנה אנחנו רואים את התוצאות כבר בשטח. לא מדובר רק בהשפעה מדהימה על עשרות אלפי זוגות צעירים אשר קבלו הזדמנות לרכוש דירה במחיר שפוי, כי אם בהשפעה עמוקה על שוק הדיור כולו. 

מספר העסקאות שהגיע לשיא, והמשך ההרשמות להגרלות מעיד על אמון ציבורי חסר תקדים בתכנית הממשלתית. נמשיך לעמוד לצד הזוגות הצעירים בדרכם לבית משלהם."

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות