banner
אילוסטרציה // depositphotos
אילוסטרציה // depositphotos

המחוזית חיפה אישרה כ- 30,000 יח"ד חדשות באום אל פחם וערערה

הופקדה תוכניות המתאר ליישובים אום אל פחם וערערה: תוכנית המתאר באום אל פחם כוללת תוספת של 23,000 יחידות דיור, תוכנית המתאר בערערה כוללת תוספת של 5,800 יחידות דיור

אילוסטרציה // depositphotos

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה הפקידה להערות הציבור את תוכניות המתאר הכוללניות ליישובים אום אל פחם וערערה הכוללות יחד תוספת של 28,800 יחידות דיור. 

תוכנית המתאר לאום אל פחם, כוללת תוספת של 23,000 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של 80,000 תושבים עד לשנת 2030. כך שבסה"כ תוכנית המתאר מאפשרת צמיחת העיר אום אל פחם לכ-33,000 יחידות דיור. כמו כן, התוכנית כוללת תוספת של כמיליון מ"ר עבור שטחי תעסוקה ותיירות ו-800,000 מ"ר עבור שטחי ציבור, שיאפשרו את המשך ביסוס הכלכלה בעיר. אוכלוסיית העיר מונה כיום כ-55 אלף תושבים. 

במינהל התכנון מציינים כי: "במהלך השנים קודמו תוכניות מפורטות רחבות היקף בעיר ועתה מדובר בתוכנית כוללת שמציעה מסגרת תכנונית לעיר המתפתחת. התוכנית שעתידה להפוך את אום אל פחם לעיר הערבית הגדולה ביותר במרחב תשתרע על תחום כולל של 26,300 דונם. במסגרת התוכנית הוגדרו 23 מתחמי תכנון מפורטים, כך שלכל מתחם יעדי פיתוח בהתייחס לכלל היבטי התכנון: מגורים, תעסוקה, שטחי ציבור ושטחים פתוחים. התוכנית כוללת גם שימור ושיפור לב העיר, מייצרת מסגרת תחבורתית ליישוב וחיבור היישוב למערכת הדרכים הארצית. כמו כן במסגרת התוכנית מוגדר אזור מסחר פעיל לאורך כביש 65, מערכת שטחים פתוחים, משטחים לשימור בהם שטחים חקלאיים ושטחים המיועדים לפיתוח עירוני, ספורט, נופש וטיילת". התוכנית יוזמת ועדת היגוי בינמשרדית בראשות הוועדה המחוזית חיפה והוכנה ע"י אדר' מיכאל מאיר ברודניץ ואדר' אדיב דאוד. 

תוכנית המתאר לערערה כוללת תוספת של 5,800 יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-34,000 תושבים עד לשנת 2030. כך שבסה"כ תוכנית המתאר מאפשרת צמיחת היישוב ערערה לכ-16,600 יחידות דיור. כמו כן, התוכנית כוללת תוספת של כ-190,000 מ"ר עבור מבני ציבור, כ-34,820 מ"ר עבור שטחי מסחר, כ-360,00 עבור שטחי תעסוקה וכ-14,000 מ"ר עבור שטחי תיירות. 

במינהל התכנון מציינים כי: "התוכנית שמה דגש על פיתוח ערערה כישוב עירוני-כפרי מאוחד ועל חיזוק הקשר הישיר בין שני חלקי הישוב עארה וערערה. החזון לישוב הוא עיירה כפרית המהווה מרכז אזורי ייחודי שישרת את כל המרחב הכפרי בהיבטי חינוך וסביבה, תרבות וספורט, תעסוקה ומוקד תיירות. עפ"י התוכנית, יוקם בצפון מערב היישוב מרכז תחבורה, בסמוך לכביש מס' 65, שייתן מענה תחבורתי לאזור כולו. כמו כן התוכנית שמה דגש על היבט השימור הלב ההיסטורי של היישוב, והפיכתו למרכז תיירות מורשת ודגש על שימור משולב עם התחדשות פעילות עסקית מקומית, גלריות ומסחר". התוכנית יוזמת ועדת היגוי בינמשרדית בראשות רשות מקרקעי ישראל והוכנה ע"י שמיר אדריכלים.

מי יהיו 70 המשפיעים לשנת 2023?

לקבלת עדכונים בוואטספ >>> לחצו כאן

שיתוף
תגיות:

כתבות שיכולות לעניין אותך

נשמח לדבר אתך
נגישות